Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Onsdag kväll - 3 augusti 2011

Av Birgitta - 3 augusti 2011 23:45

Nu har vi kört upp till vår stuga utanför Rättvik igen.  Det är verkligen en massa körande fram och tillbaka i år. Men det får man ta.

Min äldsta dotter med sin familj är här sedan några dagar och efter middagen vandrade vi ner till Siljan och tog ett kvällsdopp. En underbar fantastisk afton var det. Varmt i luften, varmt i vattnet, solen värmde. Och att se ett-åringen och tre-åringen glida runt i vattnet i sina  flytetyg (eller vad man kallar det) med strålande ansikten. Det är obetalbart!!

Själv badade jag bara upp till halva låren. Mer vågade jag inte.


Men det verkar som att det värsta är över nu. Har tagit samma dos av Betapred som de senaste gångerna jag hamnat i ett skov, dvs först 8 piller på morgonen, sedan åtta till på kvällen och allra sist fyra piller nästa morgon. Alla gånger är dom små vita tabletterna upplösta i lite, lite vatten.

Den här gången har jag dessutom kombinerat med Citodon - mot smärtan.

Och syftet med Betapredet är att dämpa den akuta inflammationen.


När jag kikar i mina statistikfiler ser jag tydligt hur detta mönster återkommer med väldigt jämna intervaller. Finns det någon förklaring till varför det är så?


Har jag tur nu - och mönstret håller i sig- så kommer jag att vara 'symptomfri' i ca två veckor. Passar mig bra. Då kommer jag att få uppleva Göta Kanal utan uretritsmärta.

Undrar hur toaletterna är på dom båtarna??


Enligt väderprognoserna så ska vi får en fin dag imorgon igen - sedan sjunker temperaturen och regnet väller in- Men det har dom sagt så många gånger tidigare i sommar - och dom har haft väldigt fel. I alla fall här där jag befinner mig. Får väl se hur det blir denna gång.


Även i år odlar jag en del grönsaker. Årets lärdom: så inte mer sallad än du äter.  Jag har massor med sallad - i olika former. Kommer inte att gå åt - om man säger så....

Gurkorna har börjat blomma. Det ska bli spännande se hur många jag får i år. Förra året blev det fyra burkar inlagd gurka.

Sedan har jag fått en ny idé: nästa år ska det odlas potatis. Undrar vilken sort som trivs bäst i lerjord? Och var jag ska gräva ett potatisland?  Behöver dom mycket sol?

Om min 89-åriga moster kan odla potatis i en hink på sin balkong ska jag väl lyckas få till några knölar här - i leran.


Dags krypa till kojs nu. Hoppas jag slipper gå upp en gång i timmen i natt.


Gonatt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards