Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Birgitta - 3 augusti 2011 23:45

Nu har vi kört upp till vår stuga utanför Rättvik igen.  Det är verkligen en massa körande fram och tillbaka i år. Men det får man ta.

Min äldsta dotter med sin familj är här sedan några dagar och efter middagen vandrade vi ner till Siljan och tog ett kvällsdopp. En underbar fantastisk afton var det. Varmt i luften, varmt i vattnet, solen värmde. Och att se ett-åringen och tre-åringen glida runt i vattnet i sina  flytetyg (eller vad man kallar det) med strålande ansikten. Det är obetalbart!!

Själv badade jag bara upp till halva låren. Mer vågade jag inte.


Men det verkar som att det värsta är över nu. Har tagit samma dos av Betapred som de senaste gångerna jag hamnat i ett skov, dvs först 8 piller på morgonen, sedan åtta till på kvällen och allra sist fyra piller nästa morgon. Alla gånger är dom små vita tabletterna upplösta i lite, lite vatten.

Den här gången har jag dessutom kombinerat med Citodon - mot smärtan.

Och syftet med Betapredet är att dämpa den akuta inflammationen.


När jag kikar i mina statistikfiler ser jag tydligt hur detta mönster återkommer med väldigt jämna intervaller. Finns det någon förklaring till varför det är så?


Har jag tur nu - och mönstret håller i sig- så kommer jag att vara 'symptomfri' i ca två veckor. Passar mig bra. Då kommer jag att få uppleva Göta Kanal utan uretritsmärta.

Undrar hur toaletterna är på dom båtarna??


Enligt väderprognoserna så ska vi får en fin dag imorgon igen - sedan sjunker temperaturen och regnet väller in- Men det har dom sagt så många gånger tidigare i sommar - och dom har haft väldigt fel. I alla fall här där jag befinner mig. Får väl se hur det blir denna gång.


Även i år odlar jag en del grönsaker. Årets lärdom: så inte mer sallad än du äter.  Jag har massor med sallad - i olika former. Kommer inte att gå åt - om man säger så....

Gurkorna har börjat blomma. Det ska bli spännande se hur många jag får i år. Förra året blev det fyra burkar inlagd gurka.

Sedan har jag fått en ny idé: nästa år ska det odlas potatis. Undrar vilken sort som trivs bäst i lerjord? Och var jag ska gräva ett potatisland?  Behöver dom mycket sol?

Om min 89-åriga moster kan odla potatis i en hink på sin balkong ska jag väl lyckas få till några knölar här - i leran.


Dags krypa till kojs nu. Hoppas jag slipper gå upp en gång i timmen i natt.


Gonatt!!

Av Birgitta - 3 augusti 2011 09:18

Gårdagen blev riktigt jobbig. På kvällen hade jag så ont så jag knappt kunde ta ett steg.

Jag testade samma kur som kvällen innan, dvs jag tog en Citodon när jag kröp i säng och faktiskt har jag inte haft ont i natt. Bara en förfärlig massa toabesök, minst ett i timmen - men ingen smärta.

Inte ens när jag vaknade i morse.

Men säg den glädje som varar. När jag stod och förberedde frukosten - alldeles stilla vid köksbänken - så small det bara till. Och nu sitterr skiten där igen. Så nu har jag tagit en Citodon igen. Hoppas den fungerar för annars blir hela den här dagen förstörd - och jag måste in till stan i ett ärende som inte kan vänta.


Mina uretritskov fortsätter att komma ungefär med två veckors mellanrum. Lite trött på det är jag faktiskt. Måste prata med min läkare. Måste gå att få längre mellanrum.  Enda fiffiga om det fortsätter så här är att jag kanske kan börja planera min tillvaro efter mina förväntade uretritanfall.....


Vi tog våra vänner till en riktigt trevlig restaurang i går kväll. Längst ut på Lidingö, mitt i Gåshaga Marina, ligger en restaurang som heter 'Bryggan'. Man sitter i princip alldeles intill alla fina båtar. Och det var en fantastisk sommarkväll. Plus att maten var bra. Och man kunde parkera alldeles i närheten så jag slapp gå så långt - vilket var en förutsättning i går. Nu har våra vänner satt sig i bilen för att köra ner till Västergötland och ett stort släktkalas - och på måndag drar M och jag också ner för då ska vi stråla samman igen och åka lite båt på Göta Kanal. Ska bli en kul, ny upplevelse.


Juli månads statistik kommer här. Ganska många bra dagar men ett kraftigt anfall - på samma nivå som det jag befinner mig i just nu - plus lite småjobbiga, men uthärdliga, dagar.  Lägger ut förra årets juli månad också - som jämförelse. En liten förbättring har det faktiskt blivit.....

    



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards