Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Birgitta - 17 juli 2011 20:55

Jag har hamnat i en berg - och dalbana. Och det är inte första gången. Smärtan/svedan kommer och går utan någon - som jag tycker - vettig anledning. Det är inte vrålhemskt - men lite småjobbigt.

Jag har haft så många bra dagar så jag blir lite grinig när jag märker att jag håller på att halka ner i ett skov igen.

Men - allting är ju relativt. Om man haft lyckan att ha en kropp där denna naturliga & viktiga kroppsfunktion fungerat perfekt - då kan jag tänka mig att det jag upplever just nu känns hemskt. Men för en sån som mig - som insett att man inte ska ta dom mest basala kroppsfunktionerna för givna - är det mest bara uppgivet. Så var det dags igen..... Hoppas det inte blir långvarigt..... Attans skit....


Igår mådde jag superbra, och det var extra bra för jag spelade en liten golftävling. Det handlade om tvåmannalag, och jag och min väninna B bildade ett lag, M och hennes man bildade ett annat lag.

Den största triumfen var att vi damer/tjejer/tanter vann över våra män!! Och det hade vi inte fixat om min kropp konstrat.

Nästa lilla triumf var att vårt lag lyckades komma på nionde plats - av 42 startande lag. Nästan nöjd med det....  Det retliga var att dom hade åtta priser - så vi hamnade alldeles utanför prislistan. Snopet!!   Det är alltid trevligt att få kliva fram och hämta ett pris. Den här gången var det ett sängföretag från Älvdalen som sponsrade tävlingen så priserna bestod av täcken, kuddar osv. Aldrig fel förnya det förrådet! Men - det blev inget....


Idag firar vi ett jubileum! Det är exakt 20 år sedan vi kom hit till vår lilla stuga utanför Rättvik. 20 år!!  Tänk vad fort tiden går. Då var jag ung och pigg och frisk!! Och hade ingen aning om vilket helvete jag skulle ramla ner i några år senare.


I min senaste blogg lovade jag några bilder från fäboden. Vet inte om någon är intresserad - men här kommer dom:

           



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards