Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Birgitta - 2 juli 2011 09:16

Ibland undrar jag om jag är fullständigt galen som sätter mig här vid PC´n nästan varje dag och skriver om hur mina urinvägar mår.

Ibland har jag tänkt att jag skulle sluta helt. Ibland att jag i alla fall ska dra ner på skrivandet och göra det mer sällan.

Men - på något sätt kan jag ändå inte låta bli. Det har på något vis blivit en del av min dagliga ritual. Och nu när jag inte jobbar längre och har den dagliga ritualen - så känns det skönt att ha något som det är lite struktur i.


När jag började visste jag inte vad jag gav mig in i. Om någon överhuvudtaget skulle läsa vad jag skrev. Bry sig. Men tydligen finns det fler som jag därute i livet. Och jag är jätteglad för all respons jag fått - och alla tips som jag försöker sprida vidare.


Men - nu undrar jag om det är dags att sluta...... i alla fall med bloggandet.....


Har fått några signaler om att det inte bara är positivt att läsa om mitt uretrit-liv. En del - framförallt yngre kvinnor - blir rädda för att dom aldrig ska bli bra när dom läser om mina återkommande skov.

Men min avsikt har ju aldrig varit att skrämmas. Snarare att försöka ge lite hopp.

Uretrit är ett skit....   (hoppsan där fick jag till ett rim...)  så är det ju.

Och kunskapen om det är på tok för låg inom allmänvården. Och forskningen är obefintlig. Och viljan att göra något åt detta faktum verkar också totalt saknas.


Web-sidan tror jag har gjort lite nytta.

Forumet tror jag på - så fortsätt skriva där.

Patientförening - kanske kan det bli något av en sådan framåt hösten.


Men bloggandet - jag vet inte. Ska fundera på saken.


Kan i alla fall inte låta bli att dela med mig av juni månads statistik. Jämför med förra årets juni så är det strålande:

    

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards