Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Birgitta - 30 juni 2011 07:40

Kort sammanfattning av gårdagens kvällsrunda på Brollsta Golfbana:

-  Vädret: strålande

-  Sällskapet: väldigt trevligt

-  Banan: sisådär - lite dåliga greener på en del ställen, men en del roliga utmanande hål

-  Resultatet: katastrofalt

-  Kroppen: fruktansvärd. Hade så ont, så ont hela tiden. det var lite som att vara tillbaka till för några år sedan när jag hade ont jämt, jämt, jämt. Varenda steg var som att få en kniv uppkörd i urinröret.

Egentligen borde jag kanske hållit mig i stillhet - men det är ju så toppenkul att spela golf. Och när vädret är så där himmelskt, alldeles klarblå himmel, varmt och skönt, så är det absolut bästa jag vet att lulla runt på en golfbana, framförallt i kvällningen. Så som man bara kan göra några månader runt midsommar, sedan blir det för mörkt.

Och det är inte säkert att kroppen blivit bättre av att jag hållit mig stilla.

Jag har sovit en hel natt - och har lika ont idag....

Men det är klart - det drar energi att vandra med smärta i fyra timmar.   Var alldeles slut när jag kom hem och satte mig och tittade på en gammal halvdålig film på TV. 

Idag ska jag få en behandling igen. Längtar - och fasar lite. Det är inte så kul när man är mitt inne i ett elakt skov. För några dagar sedan hade jag en idé om att jag skulle cykla in till stan, till läkarbesöket, men den idén känns mindre bra just nu. Ni förstår nog varför.....

Dagens lilla uppmuntrare - fast kanske lite töntig (hmm): igår när jag kom hem på kvällen hade det kommit ett litet paket till mig, från goda vänner i Schweiz som vi besökte några dagar i maj. I paketet låg dels lite golfgrejer (bollar & en handske) som jag hade glömt, men också en liten present från min väninnas mamma. Grytlappar!!  Hon gör vackra grytlappar, vet inte om dom är stickade eller virkade, har aldrig sett denna teknik förut, men vackra. Jag hade önskat mig ett par i svart/vitt - och igår kom dom:

 



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards