Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Birgitta - 25 juni 2011 22:09

Det är meningen att denna blogg ska handla om 'mitt liv med uretrit' - men just nu har jag inga som helst känningar av 'min uretrit'.

Och det gör mig så fantastiskt glad.

Samtidigt som jag tänker på alla er som fortfarande är mitt uppe i det onda, det jobbiga, det hemska. (och antagligen - högst troligt - hamnar jag där igen i sinom tid...)

Men just nu: jag sover gott på nätterna, jag rör mig obehindrat på dagarna, jag 'glömmer bort' att jag har ett urinrör. Bara det!!! Detta underbara tillstånd att inte hela tiden känna ett smärtande, trängande, svidande urinrör.


Jag har ingen universalmetod att dela med mig av. Och det kanske inte ens finns någon sådan - som fungerar på alla som drabbas av detta helvete som heter uretrit.

Jag bara tror att jag, äntligen, efter 16 år, har hittat det som fungerar för mig.


Men - det borde inte behöva ta 16 år att få åtminstone tillfällig lindring. Varenda Vårdcentral, varenda urolog, varenda gynekolog borde ha en checklista över tester och en förteckning över olika behandlingsförslag att följa så fort det kommer en kvinna och berättar om urinvägsbesvär.

Inte som nu - en mer eller mindre total okunskap som ofta får till följd att lidandet drar ut på tiden, och förvärras.


Hur kommer det sig att det finns vissa läkare som bryr sig och verkligen försöker hjälpa, medan det finns andra som inte tar problemen på allvar och inte förstår hur vidrigt ont det gör?

Varför kan man få hjälp hos vissa läkare, men inte hos andra?


Jag bara undrar.......



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards