Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Onsdag - 22 juni 2011

Av Birgitta - 22 juni 2011 07:26

Nu mår jag bra igen!! Har bara varit upp tre gånger i natt (till skillnad mot åtta förra natten) och har inte ont någonstans nu när jag vaknat.

Blir mer och mer säker på att mitt undermedvetna spelar stor roll för mitt fysiska tillstånd.

Mina akuta orosmoment är över och jag är lugn i sinnet.

Tyvärr så är väl inte det hela lösningen på uretrit-problemet - tänk så enkelt det skulle vara i så fall. Men det är nog en faktor i sammanhanget.


Jag är så himla glad att jag lever nu - och inte för 150 eller 100 år sedan.


Tänk vad dom kan göra med grumliga ögon!! Ursäkta om jag tjatar om detta, men för en stackars varelse som har haft glasögon sedan första klass och där synskärpan legat på fyra centimeter från ögat är det helt underbart att utan glasögon eller linser kunna sitta och läsa och skriva, utan problem.

  

För 150 år sedan (och tidigare) hade jag successivt förlorat synen. För 100 år sedan (eller när man nu började med detta) tog man ut linsen ur ögat och så fick man tjocka, tjocka glasögon.

Nu stoppar dom in en liten syntetisk lins i ögat - som dessutom kan korrigera ditt medfödda synfel. Underbart!!


Jag hittade t o m mina gamla solglasögon (Guy Laroche) som jag köpte dyrt för 20 år sedan under den period när jag använde linser. Nu kan jag använda dom igen. Kanske inte supermoderna - men riktigt snygga


 

 
 
Ingen bild

Nina

22 juni 2011 09:49

Hej!
Appropå den diskussion kring odling av urin, som nu pågår vill jag bara berätta att jag varit sjuk i över ett år men nu äntligen fått bakterier hittade. Jag fick diagnosen uretrit och efter 10 täta Dermovatbeahndlingar gav jag upp, bytte urolog och fick till en långtidsodling där man fann den vanliga e-coli bakterien. Kanske kan det vara så "enkelt" - där inte Dermovaten funkar så finns bakterier.... För enl Annika Lindström (dermovatläkaren) ska ju just Dermovat kunna hjälpa alla med "riktig uretrit". Säkert finns det åtskilliga personer där ute som går med dolda bakterier, och då blir man tydligen bara sämre av cortison förklarade min läkare. Cortison förvärrar alltid en pågående infektion. Har många gånger läst om kvinnor som sökt hjälp utomlands och där har man hittat bakterier fastän man ej gjort det här i Sverige. Jag tolkar det som att man har ett annat odlinssystem där. Vi måste sprida detta till vården? Har du någon kontakt med Annika Lindström? Viktigt att även hon får veta! Har läst hennes artiklar men har ingen personlig kontakt, så delge henne gärna. Mvh Nina

Birgitta

22 juni 2011 15:46

Ja - du är säkert inte den enda som går med 'icke upptäckta bakterier'.
Man kan undra varför dom är så restriktiva med att göra utökade, längre odlingar i det här landet?? Är det snålhet? Eller okunskap? Eller nonchalans?
Det borde vara en självklarhet att göra allt som går för att hitta orsaken till en patients problem.
Självklart ska jag sända en kommentar till Annika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards