Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Birgitta - 21 juni 2011 21:32

Så var denna prövning avklarad - dvs båda ögonen är opererade för grå starr, och på köpet ser jag ofantligt mycket bättre utan glasögon. Båda ögonen  ligger nu på minus tre - att jämföra mina med minus 13 och minus 9,5 som jag hade tidigare.


Och imorgon ska jag fixa temporära glasögon som jag kan ha i sex veckor tills ögonen stabiliserats så pass att jag kan prova ut nya, riktiga glas.


Även om jag var förberedd idag så var jag lite pirrig. Man ligger och stirrar rakt in i en stark lampa och känner hur dom håller på och fixar. Fick lite samma känsla som när man är hos tandläkaren: man vet att man är bedövad så det kommer inte att göra ont, men ändå spänner man sig som en fiolsträng och ligger bara och väntar på att det ska ta slut.


Jag kan inte släppa tanken på att min uretrit är kopplat till mitt psyke. Smärtan kom farande i går eftermiddag och innan det var läggdags var den så pass kraftig så jag tog en dos Betapred - för att kunna somna. Ändå sov jag riktigt dåligt. Var säkert 8 gånger på toa, framförallt under den första halvan av natten. det var som att hela urinröret hade låst sig, så även om jag var toanödig kom det ingenting. Vilket innebar att toanödigheten aldrig gick över.

Idag har det fungerat lite bättre, men smärtan har suttit i hela dagen - om än lite svagare än i går kväll.

Hoppas, hoppas att det här hänger samman med min eventuella oro för operationen och att det är borta i morgon igen.


Jag skulle vilja ge mig ut och leta rätt på en snygg sommarklänning - jag tror fortfarande på att det kommer att bli sommar även i år... - men det är så svårt. Jag ser en massa snygga klänningar i tidningarnas modereportage, men i butikerna hittar jag bara konstiga saker. För korta, för långa, för urringade, för genomskinliga, FÖR blommiga, FÖR romantiska, för dyra.....   Jag önskar att jag hade talang att fixa en på egen hand.

Ska nog ta en runda på stan så fort jag fått mina temporära glasögon.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards