Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Birgitta - 18 juni 2011 07:11

För en tid sedan var det någon som på forumet skrev och berättade hur sällan hon blev sjuk, dvs förkyld, sedan hon drabbades av uretrit. Vi var några som höll med henne, hade samma erfarenhet, och en av dem var jag.

Och det stämde verkligen - fram tills nu.....


Idag är det 10 dagar sedan jag var dålig i uretrit sist, sedan dess har jag inte haft några som helst uretritkänningar.

Men - för 7 dagar sedan blev jag förkyld, och har nu suttit här och snörvlat, hostat, kraxat i en hel vecka. Och väntat på att det ska gå över.

Men det verkar vara envetet. Halsen är värst, det känns som om någon drar taggtråd upp och ner. Rösten ska vi inte prata om.

Jag har ingen feber så egentligen ska jag inte gnälla, men visst blir humöret påverkat.

Och jag kan inte låta bli att fundera på om detta utbrott hänger ihop med att uretriten håller sig borta. Har denna förkylning legat latent och bara väntat på att kroppen skulle släppa fokus på underlivet?? Är inte det taskigt i så fall? Kan man inte få vara helt frisk mer än några dagar?  Måste något annat poppa upp så fort man blev av med en elak grej?

Nu är ju visserligen förkylning en ganska vanlig åkomma - så det är väl inte mer än rättvist att jag får min dos av det också......


Det som oroar mig är min nästa ögonoperation på tisdag, den 21. Opererar man ett öga på en patient som har taggtråd i halsen? Eller blir bakterierisken för stor?

Jag vill verkligen få denna operation gjord nu - nästa tid var i augusti (dom har väl semester däremellan kan jag tänka) och jag fixar inte att leva i detta enögda limbo så länge.

Jag måste helt enkelt bli av med förkylningen till på måndag kväll.

Någon som har ett bra tips??

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards