Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Birgitta - 14 juni 2011 20:23

I det nummer av Hemmets Journal som finns ute nu (nr 24 tror jag) finns det en ganska stor artikel om uretrit. Läs den!

Den kvinna som intervjuas där har haft tur och snabbt hittat en läkare och en behandling som gjort henne symptomfri. Det är bara att gratulera!!


Journalisten som skrivit artikeln kontaktade mig tidigt i våras och bad mig rekommendera en bra läkare att intervjua om uretrit - så där finns också min kvinnliga urolog. Med bild och allt. Det var hon som gav mig idén att göra en websida om uretrit - för snart två år sedan. Och det var hon som på allvar försökte göra något åt min värkande och smärtande kropp - för ca sex år sedan.

Tyvärr hade jag gått så länge med mitt inflammerade urinrör så den svaga kortisonen bet inte på mig. Det är först nu när jag börjat få behandlingar med den starkare varianten som jag fått lindring.

Plus att jag petar i mig diverse andra läkemedel & hälsokostpreparat.


Men - det är ju det som är det trickiga med uretrit - det kan ha olika orsaker och kräva olika behandlingar.


Och så trösterikt att läsa om en kvinna som blivit bra!!!


Det finns kanske hopp för oss alla.


Själv fortsätter jag att må oförskämt bra. Vågar snart inte känna efter. Jag bara är. I nuet. Och njuter av att kunna röra mig obehindrat, och gå på toaletten utan att det smärtar. Och sova nästan hela natten.


Idag har jag gått en runda på golfbanan, för första gången sedan min operation. Är fortfarande i princip enögd så mina medspelare fick hålla koll på vart min boll for. Men - jag kunde i alla fall spela. Träffade bollen!! Toppenkul var det.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards