Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Torsdag kväll - 9 juni 2011

Av Birgitta - 9 juni 2011 19:52

Det här är egentligen pinsamt - och något jag inte borde skylta med - men idag har jag lärt mig en läxa. Eller snarare tre läxor:

1:   tro inte alltid att du vet allting bäst

2:  lita på dom som har lite mer erfarenhet inom ett område än vad du har

3 : var inte så förbaskat tjurig

För att slänga lite extra grädde på detta genanta mos så kostade läxan mig 550 kronor.

Så dumt.

Det handlar inte om uretrit - utan om glasögon. Jag fick ju en fix (!!) idé att jag skulle byta ut ett glas i mina reserv-glasögon - för att matcha den nya synstyrka jag fått på ena ögat efter ögon-operationen.

Optikern varnade mig och sa att det blir inte bra. ''Skillnaden mellan glasens styrka blir för stor'', sa hon. ''Du kommer att se dubbelt!!''

Men korkade mig envisades med min idé.

Till råga på allt skällde jag på dom när inte glasögonen var klara i tid.

I dag kom dom. Och är fullständigt oanvändbara. Jag ser dubbelt!!!

Men - min optiker har ett lateralt förslag - som hon visserligen kunde kommit med redan när jag beställde glas-ändringen: varför inte sätta en lins på det icke-opererade ögat??  Då kan jag ta av mig glasögonen helt och hållet!!

Så - lins är beställd och kanske får jag den imorgon.

Lite pirrigt - jag har inte använt linser på 13 år. Klarar jag fortfarande av att få dit & bort en lins från ögat?


Vad gäller uretriten så fortsätter den att sova. Jag mår helt underbart bra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards