Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Birgitta - 7 juni 2011 11:51

Just som jag trodde att det värsta var över slog det till med full kraft igen.


Jag släckte lampan vid 12:30-tiden i går kväll, utan att egentligen vara riktigt trött. Lite molvärk i underlivet, men inte värre än att jag borde kunna somna. Men somnade gjorde jag inte. Var antagligen lite adrenalinstinn inför dagens ögonoperation...

Strax efter ett drar smärtan igång igen och vid två kommer kramperna!! Dessa vidriga kramper som jag sluppit så länge.

Tar en minidos av Betapred (halva vanliga dosen, vill inte ta mer än nödvändigt) och plockar fram värmedynan.

Men inte somnar jag för det. Jag ligger och försöker profylxandas för att bemöta kramperna som river i underlivet.

Vid 2:30 ungefär ger jag upp sovförsöken och går upp till PC'n och tittar på senaste avsnittet av 'Kvällen är din' som jag missade i lördags.

Vid 3:15 ungefär kommer morgontidningen, så när TV-programmet är slut bläddrar jag igenom hela tidningen.

Ungefär vid 4:30 tiden kryper jag i säng igen - med värmedynan på max. Och då har cortisonet börjat göra verkan och framåt fem lyckas jag äntligen somna.

Att jag inte sov på nästan hela natten gjorde inte så mycket - eftersom jag inte skulle upp till ett jobb idag. Det som var det jobbiga var den obeskrivliga smärtan. Jag kom inte undan. När den är så stark så tar den över allt.

Under långa stunder satt jag på toa och bara försökte slappna av. (det är inte klokt att jag skriver om sådana här saker........).


Nu undrar jag - varför blev det så här? Var det min oro inför operationen? Eller var det en eftersläntrare till skovet som kom i samband med magsjukan?

Eller något annat?

Ingen aning har jag - i vanlig ordning.

Just nu är i alla fall det värsta över - för lite längre än en halv dag hoppas jag.


Nu är i alla fall denna operation över och det känns bra. Lite (nej mycket) besviken är jag på min optiker som inte har lyckats fixa till mina reservglasögon som jag lämnade in för tre veckor sedan för att få ett nytt glas för vänster öga. Jag har ju fått en  ny lins inopererad som ger mig en helt annan syn än tidigare. Från ca - 13 dioptrier till ca -3. Det är en väsentlig skillnad.

Så nu har jag två alternativ:

1: använda mina vanliga glasögon och se bra på höger öga - men inget på vänster

eller

2: ta av mig glasögonen och se halvhyfsat på vänster men inget på höger.


Pest eller kolera??





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards