Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Birgitta - 12 maj 2011 23:53

Man ska utmana sina radslor heter det....

En av mina radslor ar langa bussresor pa en buss utan toalett - eller med en trasig toalett vilket var fallet igar (och idag).


Igar formiddags var det inte roligt att vara Birgitta. Vi satte oss i bussen vid 9-tiden for en tripp pa max 1 1/2 timme. Sjalvklart var jag sist pa bussen efter ett sista, forebyggande toabesok.  Men det drojde bara ca 30 minuter sa kande jag att det skulle bli en jobbig resa. Och nar man val borjat kanna av det sa ar det omojligt att sluta tanka pa det. Jag forsokte njuta av utsikt, bladdra i kartbok, ta en massa bilder - men dom attans uretrit-tankarna poppade upp hela tiden.

Och allra varst blev det nar vi var nastan framme. Da korde vi pa en liten vag med en massa farthinder som vi guppade over - och varje gupp gjorde trangningarna varre. Till raga pa allt korde karln fel - sa han fick borja backa och joxa och strula - och jag var helt forstord nar vi antligen var framme och jag kunde ta mig av bussen forst av alla och haltande ta mig till en toalett.

Och sa holl det pa resten av dagen.

Ont, ont, ont hela tiden. Och starka toabehov.  Den stora parsen kom pa kvallen nar vi skulle kora i 2 1/2 timme. Jag hade forberett henne som var ansvarig for trippen att jag kanske inte skulle fixa det - sa hon var snall och fixade en allman kisspaus vid en bensinmack. Men det vara bara jag - och M - som behovde den. (M mest av sympati tror jag.....) Alla andra satt kvar i bussen och undrade sakert vad vi var for konstiga typer som inte klarar en liten bussresa.

Ibland far denna uretrit mig att kanna mig som en idiot!!!

I alla fall - jag klarade resten av resan genom att fokuserat agna mig at att losa Sudoko pa min telefon. Det holl tankarna borta fran mitt urinror.


Nu har jag petat i mig tva doser Betapred, en i gar kvall och en i morse och jag tror det varsta ar over nu.


Men - jag blir sa trott pa detta. Ska det aldrig ga over pa riktigt?? 

Jag vet att det kunde vara varre. Jag vet att man inte dor av det. Men just dessa dagar har det varit svart att kanna gladje over det. Det har bara varit jobbigt.

Langtar efter manga Dermovat-behandlingar..........


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards