Alla inlägg den 26 april 2011

Av Birgitta - 26 april 2011 16:14

Nu är mina gyllene dagar över för denna gång. Åtminstone som det verkar just nu. Morgonsvedan - irritationen - har parkerat sig i underlivet igen och jag förbereder mig mentalt på en dag som inte kommer att bli lika fantastiskt härlig som den senaste veckan varit.

Ska försöka ta det med ro, dvs inte gräma mig för mycket, inte blir sur och grinig (även om det ligger nära till hands). Utan jag ska försöka negligera det onda så gott det går och hitta på något kul att göra.  Då kanske det släpper av sig självt...


Mitt gym - Curves - finns här också, alldeles intill den stora mataffären och eftersom jag är årsmedlem hemma i Sundbyberg får jag nyttja detta gym också. Hade tänkt ta mig dit idag - men står över. Kroppen är inte laddad för något gym idag.  

Men - jag var och hälsade på där för några dagar sedan och det var kul att se hur lika det såg ut. Samma färger, samma redskap, samma layout.  Curves finns i 87  länder och lär vara bland de största franchising-kedjorna i hela världen. Lite häftigt. Och en bra affärsidé att köra ett gym för bara kvinnor.


Har sett på webben att ni har fantastiskt väder hemma i Sverige. Njut!! Här där jag är är det visserligen varmt - men någon sol ser vi inte idag. Och det blåser halv storm.....

Av Birgitta - 26 april 2011 05:26

Är tillbaka i Houston efter en trevlig helg i New Orleans. En helg som bl a innehöll en tur med hjulångare på Mississippi, Easter Parade i ´Franska kvarteren´och middag med traditionell jazzmusik. Plus värme och blåst.

Och jag har mått så bra hela tiden. Det är först idag som jag börjat känna av min uretrit igen.

Bilresan till New Orleans var helt fantastisk - mätt med mina uretrit-mått. Jag var inte ens den som först bad om en ´kiss-paus´. Bara det!!  Och jag klarade av att vandra gata upp och gata ner i dom gamla franska kvarteren utan några som helst problem.

Men i morse - då satt irritationen där igen. Och den sitter kvar. Så hemresan blev lite jobbigare. Men jag hoppas att det bara är en liten dipp som förhoppningsvis är över till i morgon.


På vägen hem från New Orleans stannade vi halvvägs på en liten restaurang som låg i en riktig håla - och åt kräftor!!  Det är säsong för dom här nu. Varma kräftor, kokta på Louisiana-vis, dvs kryddiga. Smakar helt annorlunda än de vi är vana vid hemifrån. Goda - men lika slaskiga att äta......



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards