Alla inlägg den 22 april 2011

Av Birgitta - 22 april 2011 16:36

Det verkar faktiskt fungera!! Detrusitolet.  Idag tog jag den fjärde kapseln, men redan igår märkte jag effekt.

Vi spelade en golfrunda - så klart - och efter de första nio hålen (dvs 2 timmar) blev det det obligatoriska toabesöket. Efter de sista nio hålen (dvs ytterligare 2 timmar) åt vi en liten lunch, sedan åkte vi till en golfbutik och tittade på klubbor & bagar & skor & kläder - i flera timmar kändes det som. Och inte en enda gång under hela denna tid kände jag det allra minsta behov av att besöka en toalett.

Wow!!  Vilken fantastisk känsla!

Och än så länge lider jag inte av alltför besvärlig muntorrhet eller ögontorrhet heller. Så just nu undrar jag varför jag har varit så rädd för att pröva detta.


Jo - egentligen vet jag varför jag varit rädd: två anledningar. Dels torrheten, men blir det inte värre än vad jag upplever nu så är det klart hanterbart. Den andra anledningen handlar om en biverkning som kan vara allvarligare. Den har med ögonen att göra. Det står att man ska inte äta Detrusitol om man har så kallad trång kammarvinkel. Men det har min ögonläkare lovat mig att jag inte har - jag är nämligen extremt närsynt och då är denna kammarvinkel långt ifrån trång. Så den risken finns inte för mig.

M a o jag kan lugnt knapra vidare på mina Detrusitol SR. Och få en ytterligare höjd livskvalitet. Underbart!!


Det är knappt jag förstår att jag befinner mig i samma kropp som för mindre än en vecka sedan tvingades gå på toaletten en gång i kvarten under en hel dag. Visst är det märkligt!'

Men så underbart!!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards