Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Fredag - 15 april 2011

Av Birgitta - 15 april 2011 08:11

Smärtan fortsätter att hålla sig borta. Det är bara lite jobbigt med trängningarna. Har nog varit uppe fyra gånger i natt. Funderar allvarligt på att testa Detrusitol igen för att se om det blir bättre. Detrusitol, Detrusitol SR, Toviaz, Vesicare - alla är väl i princip samma sak..... Min läkare har valt att skriva ut Detrusitol.


Jag har ju ätit Detrusitol tidigare - för många år sedan - men gillade inte riktigt biverkningarna. Men då hade jag fortfarande så jobbigt med själva uretriten. Smärta & kramper mest hela tiden, så det blev väl för mycket 'av det goda'.


Nu - när smärta och kramper är sällsynta så känns det som att jag skulle vilja bli av med även trängningarna. Och då kanske jag står ut med lite muntorrhet....

Jag ska som sagt fundera allvarligt på detta.


En annan sak: tidigare i år la jag upp en Facebook-identitet för Uretrit, där tanken var att vi/ni skulle kunna diskutera uretrit-problem. Nu tar jag bort den identiteten, så dom av er som är vänner till 'Uretrit' kanske kommer att få ett meddelande om detta.

Det känns som att det forum vi skapat håller på att bli denna diskussionsplats. Och det räcker med den - tycker i alla fall jag.


Sedan funderar jag på en sak till: jag får ofta frågan om jag vet var det finns någon bra uretrit-läkare. Och jag har ju bara koll på några stycken - men samtidigt berättar en del av er ibland om bra läkare.

Så min andra fundering är: ska jag skapa en kategori på forumet som heter Uretrit-läkare? Där vi kan samla namn på bra läkare? T ex genom att skapa en tråd per landskap eller så - där  ni kan lägga in namn på era bra läkare. Vilket sjukhus eller mottagning dom jobbar på.

Själv tycker jag det är en ganska bra idé - men får man göra så?? Det kanske strider mot någon datalag eller nåt....


Jag ska fundera vidare på detta......

 
 
Ingen bild

Karin

16 april 2011 08:47

Jättebra ide tycker jag, detta med att lista bra läkare. stor hjälp för oss som valsar runt i vården utan att hitta rätt. Så länge man kallar det för "tips" så måste det väl vara ok.

Birgitta

16 april 2011 10:56

Jag tror också att det är OK. Ska fixa under helgen.

 
Ingen bild

Gerd

16 april 2011 17:45

Ett stort tack till Birgitta (och till "M") för uretrit-forumet. Det är toppen att det finns!

Birgitta

16 april 2011 18:42

Jag är jätteglad att det används!! Helt klart finns ett behov av att utbyta erfarenheter kring uretrit.

 
Ingen bild

Johanna

27 april 2011 18:28

Hej, och tack för din fina blogg Birgitta! Den sprudlar av livskvalitet trots att uretrit är skit enligt mig. Jag fick diagnosen i mars i år och visste inget om detta dessförinnan. Ändå är jag sjuksköterska sedan 18 år!
För mig började problemen i februari och efter ett antal läkarbesök och UVI-behandling med Selexid utan bakteriuri. Jag trodde jag kanske att jag fått prolaps eller att jag höll på att bli galen när det inte gick över. Den där envisa brinnande smärtan. Tll slut träffade jag en gynekolog på Lundby i Gbg som hjälpte mig. Hon bekräftade diagnosen och behandlade med vidgning+ Terracortril 5 ggr. Nu ska vi låta det lugna sig, men jag är inte bra, men bättre. Tålamod måste man visst ha mycket av när det gäller uretrit. Jag som vill rida igen, simma o cykla, när ska det bli Någon som har erfarenhet av ridning o uretrit?? När jag blir bättre kanske...

Birgitta

28 april 2011 01:32

Hej Johanna!

Ja denna uretrit ar ett helvete... Jag vet inte om du hittat web-sidan och forumet an. Om inte - kika in dar sa kan du fa lite tips och tankar fran andra i samma situation som du.
Web-sidan = www.uretrit.se
Forumet = www.uretrit.se/forum

Halsningar Birgitta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards