Alla inlägg den 7 april 2011

Av Birgitta - 7 april 2011 21:06

Ibland ska man ha tur.....

Tog tåget hem tillbaka till Sthlm idag - och får höra efter ett tag att alla tåg från & till Sthlm norrut står stilla p g a en nedriven kontaktledning vid Karlberg. Men jag kom söderifrån.  Så vi hade inga större problem, bara ca 25 minuter sena. Men - det var halvkaos vid Centralen.


Hönö-besöket som ursprungligen var tänkt genomföras igår blev av idag istället. Det regnade alldeles för mycket igår. Men idag - innan tåget gick hem - hann vi med ett besök ute i havsbandet. Och - kors i taket - idag sken solen. Det blåste visserligen full storm - men det regnade inte. Och det är verkligen vackert där ute på öarna. Jag delar med mig av en del bilder jag tog i dag - plus en bild av hunden som är riktigt fin. Och fullständigt vild ute i skogen. Men alltid kommer när matte ropar....


Min uretrit har hållit sig lugn flera dagar nu. Jag börjar se ett väldigt tydligt mönster: ett antal (8 - 10) mer eller mindre smärtfria dagar, sedan kommer ett elakt skov med kraftig smärta och jobbiga trängningar. Då behandlar jag mig med Betapred (brukar räcka med två omgångar) sedan lugnar det hela ner sig igen.

Vid det senaste skovet - för några dagar sedan - försökte jag få till ett läkarbesök för att få en Dermovat-dos, men det fanns inga tider. Och efter mina två Betapred-doser så känns det bra igen.  Och det är ju egentligen rätt OK. Man kanske inte ska begära mer??

       




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards