Alla inlägg den 2 april 2011

Av Birgitta - 2 april 2011 05:20

Så var det dags igen.

Vaknar - denna gång vid fyra-tiden - med smärta som är så pass stark att jag inte kan somna om. Ger upp försöken. Går upp, sätter på mig morgonrock, tar mitt vattenglas och parkerar mig framför PC´n.

Och i vanlig ordning undrar jag vad som triggat i gång det.

Kan det ha varit att jag kanske blev för kall när vi skottade snö i flera timmar i torsdags eftermiddag? Fast då borde jag bivit dålig natten efter tycker man. Inte två nätter efter....

Eller - är det den nya medicinen, som trots att den ska vara mer effektiv än den ttidigare inte är den bästa för mig?

Och jag har - också det i vanlig ordning - ingen aning.


Jag grämer mig enormt över att jag inte tog en behandling i tisdags (är det därför jag blir dålig?? Är det psykosomatiskt??).

Och som extra grädde på moset ligger mina Betapred-piller hemma i lådan, 27 mil från där jag befinner mig. Hur klantig får man vara?

Det är ju så nuförtiden att det absolut viktigaste när man packar är att få med sig tillräckligt många av alla piller man stoppar i sig. Och så glömde jag just dom.

Min enda livlina är att alla olika apotek vi har i vårt land nuförtiden har någon form av elekroniskt samarbete. För när jag hämtade ut en ny dos Betapred i veckan registrerade dom receptet 'i systemet' och kanske, kanske kan dom hitta det 'i systemet' här där jag befinner mig.

Just när det gäller recept har jag hittills varit lite gammaldags av mig, dvs levt i pappersvärlden och gått med mina gula receptlappar till apoteket. Min man däremot har allt liggande på nätet - och är väldigt nöjd med det. Nu i veckan var faktiskt första gången som jag tackade ja till att få recepten inlagda 'i systemet'. Klockan tio är det jag som står  utanför apoteket, ivrig att få se om det fungerar.


Det är ny månad så det är dags att redovisa lite statistik. Mars blev en riktigt bra månad. En ganska kortvarig topp i början, sedan många bra dagar. På slutet kom en dipp som inte har släppt, men som inte varit så kraftig - förrän nu i natt.

Jämfört med mars månad förra året så blev årets mars inte bara riktigt bra utan väldigt bra. Trots att jag just nu vill krypa ur mitt skinn så blir jag tydligen i alla fall bättre och bättre.

    


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards