Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Birgitta - 31 mars 2011 22:06

Idag har jag hamnat mitt i vintern igen. Tre timmars bilkörning - och när vi kom fram så var vi tvungna skotta ½ m djup, packad snö från vägen in till stugan.

Vi slet i flera timmar. Jag skottade det översta lagret med skyffel och M kom efter med snöslungan. Det var så djupt och hårt så vår stackars snöslunga klarade inte av det på egen hand.

Och detta gör vi alldeles frivilligt!!

Tur att jag har gått på gym i fyra månader - annars hade jag inte fixat denna snöskottning.

Tyvärr hann jag dels bli ordentligt kall, dels fick alla muskler jobba ordentligt så när vi äntligen var klara och jag dessutom hade dammsugit upp alla muslortar inne i stugan så slog krampen i underlivet till. Helt plötsligt bara. Och det vill inte riktigt släppa. Jag måste röra mig väldigt försiktigt för att det inte ska skära som knivar.

Jag hoppas verkligen att det bara är en effekt av slitgörat - och att det är över i morgon bitti.

Hade tänkt lägga ut ett bildbevis - men har glömt sladden för överföring av bilder hemma - så ni får försöka tänka er in i denna mängd snö som fortfarande ligger kvar.

Hemma är det barmark!!

Golfsäsongen känns väldigt långt borta......


Av Birgitta - 31 mars 2011 06:47

Jag vet inte om jag var korkad som inte såg till att jag fick en dos Dermovat i tosdags när jag besökte min läkare.....

Tyckte då att det inte var nödvändigt - men eldklotet i underlivet småpyr lite, mer eller mindre hela tiden. Inte så att det påverkar min rörlighet eller så, men det känns hela tiden.

Ändå har jag två nätter i rad bara varit uppe EN gång. Och det är nästan något av ett rekord.

Så på ett sätt är jag riktigt bra - men ändå inte. Om ni förstår vad jag menar??


Fick ett mail häromdagen som förstärkte min övertygelse om att det inte räcker med att informera redan färdiga läkare om uretrit - det måste också in ett litet stycke i allmänläkarutbildningen. Jag kan förstå att allt inte kan finnas där - men nog borde väl fem rader om uretrit få plats? Så att dom i alla fall har hört ordet - och vet att det finns behandlingar - och vart man ska skicka patienter när man inte hittar bakterier i urinen. Det är väl inte för mycket begärt, eller hur?

Jag hoppas att den grupp som nu jobbar med att ta fram ett officiellt material kan åstadkomma även detta.


Har vi tur så kanske det dyker upp små artiklar om uretrit i åtminstone två tidningar senare i år. Vågar inte riktigt tro på det än - men det finns förhoppningar....


Har missat gymmet några dagar nu - men idag kommer jag att stå utanför dörren prick klockan nio när dom öppnar.  Det är verkligen en trevlig form av motion och jag försöker gå dit tre ggr/vecka.  Curves - som det heter - finns i 87 länder och börjar sprida sig mer och mer i Sverige. Här är deras hemsida:

www.curves.com

Det roliga är att i Houston - dit vi åker emellanåt och besöker våra vänner - finns ett Curves alldeles intill mataffären. Och som medlem här i Sundbyberg så kan jag gå dit också när jag är där. Härligt!



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards