Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Birgitta - 27 mars 2011 23:16

Min uretrit-status är väl inte på topp precis. Eller om det är tvärtom?

Det jag menar är att småirritationen och småträngningarna håller i sig.

Vill liksom inte släppa - och stör lite mitt humör.

Jag har en läkartid på tisdagmorgon och min tanke var - så länge jag mådde riktigt bra - att egentligen bara stämma av läget med min läkare, förnya lite recept, tala om att jag slutat med Vagifem, osv.

Men nu börjar det luta åt att det nog får bli en dos Dermovat också. Jag fick den förra behandlingen i december - så det kanske är dags.

Min uretrit är visserligen - generellt sett - mycket bättre nu, men helt botad är jag definitivt inte. Och nu börjar det vara lite jobbigt igen.

Som sagt - på tisdag ska jag be om lite Dermovat.


Utanför fönstret viner snön!! Vart tog våren vägen??

Av Birgitta - 27 mars 2011 10:58

Nu är det äntligen klart!!!

Nu finns det ett forum för oss med Kronisk Uretrit.


Forumet är ganska enkelt uppbyggt. Vi har skapat fem kategorier:

-   Allmänna frågor om Uretrit

-   Läkemedel

-   Hälsokost

-   Alternativa behandlingar

-   Uretrit.se-frågor/kommentarer


Tanken är sedan att ni som har någon information - eller fråga - som rör uretrit väljer en kategori, skapar en tråd, och skriver in er text eller fråga. Och att någon annan - eller jag - svarar eller kommenterar.

Om ni har ideér om fler kategorier så lägg ett mail till kontakt@uretrit.se.


Just nu är där alldeles tomt, men jag hoppas att ni alla som har delat med er av era kunskaper och erfarenheter, tips och frågeställningar successivt kan fylla forumet så att all den informationen blir enklare att hitta och överskådligare än att leta i mina gamla bloggar. www.uretrit.se kommer såklart att finnas kvar.  Det finns en länk till forumet från första sidan på webben.


Vem som helst kommer in i forumet - men för att skapa en tråd, eller svara på ett inlägg måste man först registrera sig och sedan logga in. Men - man behöver aldrig ange sitt fulla namn, man jobbar med en identitet som man väljer fritt. Man måste ange sin mailadress - men den visas aldrig.


Just nu finns där 2 identiteter registrerade: en Admin - som är den id jag kommer att använda för rent administrativa aktiviteter. Dessutom har jag registrerat mig som Birgitta. Dvs den id jag kommer att använda när jag vill lägga in något eller svara på inlägg.


När man loggat in finns en flik som heter KONTROLLPANEL. Några saker där är viktiga att känna till:

Under fliken PROFIL:

-   Ändra profil --->  inget behöver fyllas i

Ändra signatur --> valbart

Ändra kontoinställningar - här kan man ändra sin mailadress och sitt lösenord - om man så önskar


Under fliken INSTÄLLNINGAR:

Ändra globala inställningar - här kan du styra en del funktioner för hur ditt id ska hanteras


Så - här är länken till forumet:

www.uretrit.se/forum


Detta ska bli riktigt spännande....... Jag vet att ni är många som har massor med information och ideér och jag tror det finns många som har frågor eller tankar kring uretrit. Jag hoppas verkligen att ni alla vill hjälpa till att fylla forumet så att det kan bli ett verktyg för att öka kunskapen om - och bidra till lindring av - detta gissel som heter Kvinnlig Kronisk Uretrit.






Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards