Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Birgitta - 22 mars 2011 08:28

Jag vet inte vad det var som hände i natt - men nu är jag OK igen. I alla fall nästan...

Framåt tre-tiden lyckades jag somna om - och den hemska urinblåseirritationen som spökade är nu helt borta.  Är man inte redan knäpp så blir man det nästan av detta konstiga som sker i kroppen. Utan att man förstår varför.


Kan det vara granatäpplet som ställde till det?  Hur lång tid tar det från det att man stoppar i sig något till dess att urinblåsan reagerar? Finns det någon forskning kring sådant?


Jag kände mig nästan som en gnäll-kärring i natt när jag satt här i mörkret och skrev av mig frustrationen. En gnällkärring med en högst påtaglig och verklig irritation i urinblåsan.

Det är som om man blir gnälligare när man varit bra ett tag och sedan blir sämre igen.

I alla fall kan jag känna det så.

När jag var som allra dåligast (för mer än fem år sedan) då hade jag på något sätt gett upp hoppet om att kunna bli bra. Det fanns någon slags acceptans och resignation i mig.

Sedan har jag successivt blivit bättre och bättre och nu kan jag ju få flera riktigt bra dagar i rad. Då blir besvikelsen så stor, så stor när eländet slår till igen.


Men gissa om jag är glad att det går över så fort!!


Dessutom skiner solen idag - och jag ska traska iväg till gymmet. På lätta fötter!


Av Birgitta - 22 mars 2011 01:21

Jag åt granatäpple i söndags.

Finns det något i granatäpple som kan irritera min urinblåsa?

Det är det enda som jag kan komma på som jag ätit som kan vara orsaken till att jag inte kan sova.

Jag har inte ont. Jag har inga kramper. Men en riktigt irriterande irritation i urinblåsan.

Somnade vid 23:30-tiden - och fram till dess var allt riktigt bra. Vaknar en timme senare - och det är inget konstigt med det. Ett eller ett par toabesök per natt hör till.

Men nu har jag varit tre gånger på toa inom en timme. Och irritationen vill inte släppa. Det yttrar sig på följande vis: jag känner hela tiden min urinblåsa. Rent fysiskt känner att den finns där. Spelar ingen roll om jag ligger på rygg, på sidan eller på mage. Jo förresten - mage är värst.....

Det går som i vågor. Det är som att tarmrörelserna (peraldistiken - heter det så?) påverkar blåsan - eller trycker mot blåsan - i vågor. Mycket märklig känsla. Och det går absolut inte att sova.

Jag håller på att bli galen på detta.......

Undrar vad det är som styr det som händer i min kropp?

Kan det vara granatäpplekärnorna som är orsaken?

Eller var det helt enkelt dags att plocka ner mig på jorden igen? Jag har ju mått så bra ganska länge.

Jag hade granatäpplekärnor i en sallad som vi åt till en bit kött till middag i söndags. Och det var så gott. Så här såg salladen ut:

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards