Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Birgitta - 28 februari 2011 07:00

Nu verkar det som att jag håller på att kravla mig upp ur helvetet igen.


Jag tog en dos Betapred till, just innan jag kröp i säng. och jag har kunnat sova i natt, bara varit uppe tre gånger. Just nu känns det uthärdligt i kroppen. Även när jag går.

Ska nog t o m våga mig på en vandring till gymmet om några timmar.

Det får blir en långsam vandring, men det är bättre än ingen vandring alls. Och det blir nog inte så mycket hopp & skutt på gymmet utan det får bli fokus på redskapen.


Förutom att sitta på värmedynan och sticka igår så satt jag en del framför datorn och surfade runt. Det är helt fantastiskt vilken massa bloggar och web-sidor det finns. Om allt möjligt.

Kan inte låta bli att dela med mig av en blogg - som i sin tur är porten in till en massa andra web-sidor & bloggar. Som alla handlar om STICKNING.

Det här med stickning går ju i vågor.

Jag stickade extremt mycket när jag var ung, dvs 40 år sedan. Gjorde egna mönster, stickade & virkade klänningar, tröjor, mössor i massor.....

Sedan försvann det intresset under ca 10 år, kom tillbaka, försvann - för att nu landat i mig igen. Jag måste helt enkelt ha minst en stickning på gång. Till mig själv, mina döttrar eller mina barnbarn.

Just nu stickar jag en marinblå kofta till min äldsta dotter. En ganska häftig i grovt garn som bara ska knäppas med en stor knapp upptill. Hittade mönstret i en ICA Kuriren som låg på svärmors åldersomshem... (där var den stickad i limegrönt - men dottern vill ha en marinblå...)


Nåväl - här är länken till den blogg där det finns en massa andra länkar:

http://asassticksida.bloggagratis.se/


Massa mönster hittar man gratis här:

www.garnstudio.com



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards