Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Birgitta - 27 februari 2011 20:43

Puh - vilken dag det har varit!


Jag lyckades inte somna om i morse - så jag börjar känna mig rätt degig nu.

Den värsta smärtan sjönk undan, men jag har nog legat på en fyra hela dagen. Plus att jag tvingats besöka vårt lilla hemlighus minst en gång i timmen - hela dagen.

Jag hade siktat in mig på en lång skön promenad idag - igår blev det ju bara städa, städa - men den promenaden var bara att glömma.


Jag har tillbringat större delen av dagen sittandes på en kokhet värmefilt - och stickat. Och försökt dricka mycket vatten. Och tittat på skidåkning på längden och tvären - och Amadeus nu på eftermiddagen. Himla bra film...


Tänk om det är pH Kalk som är orsaken? Det kan det väl ändå inte vara....   Men jag vågade inte ta något i morse - och jag ska lugna mig några dagar tills jag känner mig bättre igen. Blir det samma reaktion efter tre dagar då också - då ska jag nog undvika pH Kalk.


Idag har jag mest längtat efter en Dermovat-dos igen. Om det här inte släpper på några dagar då ringer jag min läkare och bönar och ber om en akut-tid (brukar inte fungera - men det skadar inte att pröva).

Av Birgitta - 27 februari 2011 03:41

Just nu är det riktigt ordentligt synd om mig.


Jag har mått så ofantligt bra i flera dagar (nästan veckor om man undantar blåssten-dippen för en vecka sedan) - så jag har nästan glömt bort att jag 'är sjuk'. Hur man nu kan glömma att man bär på en 'kronisk' sjukdom.

Kände absolut ingenting när jag släckte sänglampan för drygt fyra timmar sedan - men vaknade strax efter tre med smärtor. Inte lite sveda eller småirritation. Inte trängning eller toanödighet.

Utan rejäl SMÄRTA!!


Ont, ont, ont!!


Vill verkligen inte ramla ner i uretrit-hålet igen.


Men - här sitter jag med det alltför välbekanta eldklotet brinnande i underlivet igen. Och önskar att jag kunde krypa ur min egen kropp.


Funderar på vad jag kan ha gjort som satt igång detta skov.

Vad åt jag igår?  Vad gjorde jag?

Åt lax - borde inte vara något problem.

Städade hela dagen. Var inte utanför huset - kan alltså inte blivit kall.

Har absolut ingen aaaaaning......


Det går inte att sova med denna smärta - så jag har laddat upp med ett stort glas vatten. Jag har tagit en dos Betapred (hoppas den hjälper!!!).

Tidningen dunsade just ner i brevlådan (den kommer verkligen tidigt här där jag bor - undrar om dom börjar med mitt hus....) så nu sätter jag mig och plöjer igenom den - och hoppas att det värsta går över så jag kan krypa i säng igen.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards