Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Måndag - 24 januari 2011

Av Birgitta - 24 januari 2011 08:47

Just nu ligger en fråga och mal inne i mitt huvud:

'Kommer jag någonsin mer att förunnas den stora glädjen (nåden?) att få uppleva mer än fyra/fem smärtfria dagar i följd?'


Första dagen i en smärtfri period är en dag av eufori. Jag studsar fram. Inget känns omöjligt längre.  Wow - vilken känsla att kunna gå obehindrat. Att inte hela, hela tiden känna sitt urinrör. Att våga ge sig ut på längre övningar utan rädsla för att akut behöva en toalett.

Efter den första dagens lycka så vänjer man sig vid att livet inte bara cirklar kring urinrör och toaletter. Livet kan levas normalt.


Sedan - platt fall igen. Tillbaka till den verklighet som varit min de senaste 16 åren!

Vad var det som orsakade skovet den här gången, måntro???

Åt jag något olämpligt igår?  Det var visserligen paprika i grytan jag gjorde till middag - men paprika i gryta har ju kunna äta förut......

Eller var det bara dags att plocka ner Birgitta på jorden igen??

Eller - behöver jag dubbel dos Naproxen för att slippa detta elände?  Jag har börjat trappa ner och tar bara dubbel dos varannan dag.  Undrar hur min lever mår om jag börjar leva på dubbel dos hela tiden?  Handlar det om att välja pest eller kolera?


I vanlig ordning har jag ingen aning.

Jag bara vet att mina bra dagar är över för denna gång.

Jag kommer att fixa det här. Jag har mina trix för att undvika dom värsta dippen. Dricka mycket vatten. Ta en dos Betapred. Sitta på värmedynan. Jobba med avslappningsövningar - förträngningsövningar. Göra något roligt så att jag får bort tankarna från det eländans urinröret.

Jag överlever.

Det kunde vara värre......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards