Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Birgitta - 10 januari 2011 16:48

Nu verkar det vara över för denna gång. Natten var ovanligt lugn och jag har inte känt av några som helst uretrit-känningar på hela dagen.


Tänk om jag kunde begripa vad det var som framkallade skovet denna gång!! Jag är glad och tacksam att det inte  blev längre - eller värre - men jag skulle ju önska att jag slapp dom helt och hållet.


För länge, länge sedan var det en kvinna som skickade mig en länk till en engelsk beskrivning av uretrit. Jag läste igenom allt då - sedan föll det i glömska, men häromdagen läste jag igenom allt igen. I det dokumentet stod det uppräknat en förförlig massa saker som man inte skulle äta eller dricka.


Eller mer korrekt: listan innehöll sådant som KUNDE orsaka problem och man rekommenderades att låta bli 'allt' för att sedan undan för undan föra in olika saker och se hur man reagerade.   Min första tanke när jag ser listan är att den innehåller ALLT....  Min andra var att den faktiskt innehöll en del sådant som jag själv märkt gör mig sämre. 

Det här låter lite jobbigt - det blir i princip svältkur till att börja med.

Mitt lilla förslag att genomföra allergi-tester verkar enklare.


Men jag fick ett mail från en kvinna och enligt hennes läkare har man varit inne på allergi-spåret när det gäller uretrit - men det gav inget.  Så kanske är min idé redan prövad och förkastad.


Här är länken - så kan ni se den långa listan. Länken kommer också att hamna på den uppdaterade web-sidan.

http://emedicine.medscape.com/article/451683-treatment


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards