Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Birgitta - 1 januari 2011 21:06

GOTT NYTT ÅR - önskar jag alla.


Min alldeles egna nyårsönskan är att min uretrit ska bli lindrigare och lindrigare. Tänk om den kunde försvinna helt!!

Det har ju gått åt rätt håll det sista halvåret. Statistiken för december är klart mycket trevligare att studera än den för januari. I alla fall i ett perspektiv: nivån på eländet.

Jag har inte så höga toppar av smärta eller kramper som jag hade i januari.

Däremot har jag under december haft färre helt smärtfria dagar. Men som sagt - nivån på smärtan ligger lägre än i början av året.

M undrar ibland om det är så att jag blivit mer härdad, eller att min bedömningsgrund ändrat sig så att jag upplever smärtan som lindrigare nu är tidigare. Men jag tror inte att det är så. Jag tror verkligen att jag generellt sett mår bättre idag än för ett år sedan.

Orsakerna tror jag är flera:

-   jag har upptäckt att jag ska undvika viss mat

-  jag har fått starkare cortison

-  jag fyller på mitt Omega-7 förråd dagligen (Membrasin)

-  jag lever ett lugnare liv


Men - jag slutar aldrig hoppas att jag ska bli ännu bättre.


Å andra sidan - som jag konstaterat flera gånger tidigare: det finns alltid dom som har det värre. I morgontidningen för någon dag sedan fanns det med en bilaga som handlade om att drabbas av en kronisk sjukdom. Där fanns diabetes, där fanns psoriasis, där fanns reumatism, där fanns MS.  Jag är glad att jag sluppit ifrån dom sjukdomarna.

Men tänk om Urethral Pain Syndrome också kunde uppmärksammas på liknande sätt.

Det är en annan önskan jag har inför framtiden: att uretrit blir allmänt känd som en verklig sjukdom - inget man inbillar sig, att alla läkare förstår att den som drabbas har fysiska besvär som kan vara vidriga (plus ett begränsat socialt liv) och att någon på allvar försöker hitta något som kan bota sjukdomen.

Önskedrömmar - kanske - men hoppet är ju det sista som dör.


Här kommer min statistik för december 2010:

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards