Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Måndag afton - 6 december 2010

Av Birgitta - 6 december 2010 17:28

Ännu en dag av berg-och-dalbana.

Jobbig natt, rejält ont i förmiddags, Dermovat-behandling vid 10:30-tiden.


Nu har den värsta smärtan försvunnit - dock inte helt, men det är uthärdligt.


Även humöret har åkt lite berg-och-dalbana idag. Jag vet att jag inte ska gnälla - jag mår så väldigt mycket bättre nu än vad jag gjort på många år - men jag kan inte hjälpa att jag ibland bara blir så enormt less på att inte få känna mig helt normal igen.  Bara det här att behöva gå och få cortison instoppat i urinröret. Hur kul är det egentligen - på en skala???

Jag vet att jag ska vara glad och tacksam att det finns cortison att stoppa in i urinrör. Men vissa dagar vill jag inte vara glad och tacksam - jag vill vara frisk!! 


Men - efter att ha ömkat mig själv en stund så inser jag att det kunde vara värre - och så far jag upp ur deppighetshålet igen. Och börjar göra något roligt. T ex baka en ny laddning lussebullar.

Ibland får jag för mig att jag skulle vilja vara stark i karaktären och låta bli bullar och smörgåsar och pasta osv för att bli av med bullen på magen - men jag är inte stark i karaktären...... 

Därför har jag bakat lussebullar idag igen. Fast - jag äter inte alla själv - jag ger bort ganska många.....

 
 
Ingen bild

Lena

6 december 2010 18:06

Hej Birgitta!

Ville bara säja vilken underbar och stark kvinna du är, att du bara orkar att komma igen och vara positiv, jag själv har haft denna sjukdom i två års tid och jag ligger mest och bara gråter och tycker synd om mig själv. Jag vet inte var ifrån jag ska hämta min styrka det enda som håller mig någolunda uppe är att någonstans innerst inne tror jag att en dag kommer jag att bli frisk. Vad håller dig uppe tror du också att du kanske blir frisk en dag eller vad är det som driver dig? Sköt om dig!

Kram Lena

Birgitta

7 december 2010 22:00

Jag är varken särskilt underbar eller stark. Det som håller mig uppe är bara ren envishet. Jag vägrar att låta mig däckas. Vill inte, vill inte, vill inte......
Visst är det jobbigt att vara begränsad, att alltid hålla koll på var det finns toaletter, att nästan jämt (fast det har blivit bättre) känna av sina urinvägar och att emellanåt ha riktigt vidrigt ont. Men jag har bara det här livet, och om det nu är så det är - så OK då. Då ska jag ha så roligt det går med mina begränsningar.
Det är väl ungefär så jag försöker resonera.

 
Kaktusblomman

Kaktusblomman

6 december 2010 20:35

Idag fick jag veta att Göteborgs Kvinnoklinik som köpt Avenykliniken i Göteborg, har sagt upp uroterapeuten!Hon som är jättebra och till stor hjälp för många kvinnor. Ägarna tjänar för lite pengar på henne, tycker de, eftersom ersättningen från VG-regionen är lägre än för en läkare. Det är skamligt att pengar får styra utbudet i vården så mycket som det gör! De borde skämmas! Patienter reduceras till slit-och slängvaror och kassakor, som bara får vård om någon annan kan tjäna på det. Det är avigsidan av alla privatiseringar och strikt ekonomiskt tänkande bland regionpolitiker. Därför blir nu de kvinnor som har urin-och avföringsläckafe, uetrit, frekventa UVI mm utan behandling.Det är tydligen alltid på kvinnors hälsa det ska sparas. Vi har en i grunden ojämlik och orättvis sjukvård.

http://levamedsmarta.blogspot.com

Birgitta

7 december 2010 21:55

Ja du - vad ska man säga.... Man blir lite uppgiven!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards