Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Fredag - 26 november 2010

Av Birgitta - 26 november 2010 07:39

Jag fortsätter att må oförskämt bra!!

Har varit uppe två gånger i natt - helt OK - och har inga som helst känningar av någon uretrit.

Är tacksam för varje sådan dag jag får.


När man under många år lidit av uretritens besvär blir man mer eller mindre toa-fixerad. Jag vet många människor som av olika anledningar (snuskigt, ohygieniskt, äckligt) aldrig besöker offentliga toaletter. Jag har ofta inte haft något val - man använder den toalett som finns, oavsett vilken standard den har.

I somras la jag ju ut en del bilder på olika utedass.


Och här kommer en liten toa-berättelse:

I Japan - dit jag rest många gånger i tjänsten - är det väldigt vanligt (framförallt  på hotell - men även på vårt kontor var det så) att så fort man sätter sig på toalettstolen så börjar det porla som ett liten vattenfall, eller en liten spolning. Så att det inte ska höras vad man ägnar sig åt på toaletten.  Lite charmigt. Dessutom är ofta toalettsitsen uppvärmd så man får ingen kallchock när man sätter sig. Riktigt skönt!

Nu har jag hittat en liknande toalett i Sverige!

Vid Bromma flygplats finns ett stort s k handelsområde, en massa butiker inrymda i gamla hangarer. För några månader sedan invigdes dessutom en helt ny shopping-galleria i det som för länge sedan var B&W. Den heter Bromma Blocks - och är riktigt trevlig att vandra runt i.

Jag gick dit i snöstormen i går och strosade runt i några timmar, fikade och besökte toaletten.

Och där är den!!  I källarplanet. Lite annorlunda än i Japan - men klart influerad.  Redan när du låser om dig på toaletten så börjar det strömma ljud från en högtalare i taket. Inte porlande vatten som i Japan. Utan det är folk som pratar, tunnelbanevagnar som åker. Stadsliv helt enkelt. Men helt klart tillräckligt högt för att dölja alla ljud man evetuellt frambringar själv i det lilla båset. Så fort man låser upp igen så tystnar det.

Fascinerande!

Saknade dock värmen i stolsitsen.....


Gratis var det också. Behövde inte punga upp med några 10 kronor för att komma in. Fast - det kanske bara är medan gallerian är ny och flirtar med sina kunder.....



 
 
Ingen bild

Elisabet

26 november 2010 20:40

Oh, jag blir nästan inspirerad att åka till Bromma bara för den där toalettens skull. :-) Fantastiskt roligt att du mår bättre igen, på något sätt känns det som om det går åt rätt håll för dig nu. Måste berätta att jag i år investerat i en täckkjol och att det var en fantastisk investering. Yllelångkalsonger + yllemamelucker + kjol + täckkjol. SÅ varmt och skönt! Enda nackdelen är att kjolen är lite smal och jag gärna tar ut stegen... men hellre korta steg och varm än långa steg och kall! /Elisabet

Birgitta

27 november 2010 08:49

Vilket bra tips - täckkjol!! Ska kika efter en sådan.
Jag brukar ha yllestrumpbyxor + mamelucker, och när det är extra kallt drar jag ett par varma benvärmare över ytan mellan stövlarna och mameluckerna.
Men täckkjol låter som en bra idé!! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards