Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Tidig lördag morgon - 6 november 2010

Av Birgitta - 6 november 2010 05:34

Så var det dags igen.

Jag vaknar i ottan av en skarp smärta i underlivet. Det känns inte som att det är urinröret som smärtar - det sitter högre upp. Urinblåsan?? IC?? 

Min läkare har antytt att det kanske ska tas ett vävnadsprov för att se om det kan vara en IC - men hon har dragit sig för det - jag också faktiskt. Det är inte precis en undersökning jag längtar efter. Men vad jag förstår finns det speciella läkemedel mot IC så om det är det så vore det ju bra att få det konstaterat.


Eller är det uretriten som satt sig i urinblåsans botten?


Nu har jag i alla fall stoppat i mig en Tradolan och en Alvedon - och hoppas att det ska lindra smärtan. Den ligger på en sådan nivå att det gick inte att ligga kvar in sängen och försöka sova.

Samtidigt är jag lite trött - satt och tittade på en gammal Nicholas Cage film igår kväll och den slutade vid tolv-tiden och innan jag gjort mig klar för natten, läst dom obligatoriska sidorna i en bok (måste jag göra innan jag släcker lampan) så hann nog klockan bli 00:30. Det innebär att jag fått knappt fem timmars sömn - det är för lite för mig....


Ibland undrar jag om jag är för mjäkig??


Jag fick en kommentar för en tid sedan som gick ut på att jag verkar vara dålig mer eller mindre jämt - fast jag äter en massa mediciner och får behandlingar - i alla fall emellanåt.

Den kommentaren har jag tänkt på en hel del. Och konstaterat att - ja så är det faktiskt. Mina besvärsfria dagar är helt klar färre än dom där jag antingen har ont eller har kraftiga trängningar.

Och jag har funderat på hur det kommer sig. För samtidigt skriver jag ju om att det finns lindring att få, att man ska inte behöva gå omkring med smärta.


Finner jag mig i mitt öde för mycket? Strider jag för lite?


Det går i vågor. Emellanåt är jag nog lite uppgiven och orkar inte tjata på min läkare  - men nu ser jag fram emot att få en behandlingsomgång - även om det är några veckor dit.

Får försöka klara mig bäst det går tills dess. Även uretriten går ju i vågor så eldklotet som bränner just nu lugnar nog ner sig igen.

Jag kanske ska hjälpa till att släcka branden genom att ta en eller ett par doser Betapred?

Jag gillar inte att äta cortison - men nöden har ingen lag. Just nu gör jag vad som helst för att bli av med smärtan. Så om Tradolanet inte hjälper får det bli så......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards