Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Dag 36x - lördag

Av Birgitta - 2 oktober 2010 09:15

Idag är det den 2 oktober - och det är exakt på dagen ett år sedan jag lanserade www.uretrit.se och startade mitt bloggande.

(jag har sjabblat med dagnumret någon gång under året - och det gick inte att ändra i efterskott, därför är jag inte upp i dag 366 - jag är en sjabbelfia....)


Det här året har gett mig så mycket mer än jag någonsin kunde ana när jag startade alltihop. Web-sidan var ju min läkares idé, och bloggandet blev en spontan konsekvens - för att få liv i web-sidan. Och detta bloggande har blivit som min dagliga terapi.

För att inte tala om alla mail och kommentarer jag fått från kvinnor - i alla åldrar och över hela Sverige - som delar mitt uretrit-öde.

Det har varit skrämmande, fascinerande och inspirerande läsning.

Så - fortsätt skriva!!!


Men jag har fattat ett beslut - att fortsätta blogga om min uretrit, dock kanske inte göra det varje dag. Låta situationen styra bloggandet, dvs om jag får något intressant tips som jag vill dela med mig av, veckovisa summeringar av min uretrit, av behandlingar, av med - och motgångar, av ny information som jag eller någon annan fiskar upp kring uretrit.  Men - inte varje dag....

Eller - det kanske kan bli varje dag - men det kan också bli en gång i veckan.


Web-sidan kommer att finnas kvar - och uppdateras med jämna mellanrum. Förhoppningsvis får vi till det forum som jag haft planer på länge.

Självklart finns mailadressen kvar: kontakt@uretrit.se och jag kommer att läsa och svara på alla mail - blir glad när jag får mail.

Min statistik kommer jag också att fortsätta med.


Låt mig veta om ni tycker jag fattat rätt beslut.....eller fel.....


Nu lite mer om själva uretriten:

Det jag fick veta i Bjursås var att uretrit ofta hänger ihop med problem i andra slemhinnor, ex ögon, mun, öron. Att det hos vissa patienter finns en koppling till leder (reumatism - vilket jag redan visste). Läkaren jämförde uretriten med eksem, hon kallade inflammationen för ett slags eksem i urinröret. Så om man haft anlag för eksem när man var liten kan man ha anlag för uretrit senare i livet.

Gissa vem som hade eksem som barn???? Som 5-åring blev jag förevisad för en hel hörsal full med läkarstudenter som 'ett typiskt exempel på psoriasis'. Vilket som tur är var fel -  det var bara vanligt barneksem som växte bort.....

Och - jag har jätteproblem med mina ögon. T ex får jag med jämna mellanrum sk marginalsår, dvs sår på hornhinnan - som 'botas' med cortison-salva i ögat....


Det jag undrar över nu är: var jag predestinerad för att drabbas av uretrit hela tiden???  Kunde jag gjort något annorlunda om jag vetat om riskerna?

Kan man se dessa risker i mina gener?  Vill man veta i förväg vad man kanske kommer att drabbas av senare i livet?  Skulle det gå att förebygga?


Oj - nu hamnade jag i riktigt djupa tankegångar - bäst jag slutar dagens skrivande nu, annars vet jag inte var jag hamnar.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards