Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Birgitta - 28 augusti 2010 07:41

Jag sitter och tittar ut mot en fullständigt molnfri himmel och riktigt längtar efter att få ge mig ut - men min eländiga kropp smärtar hela tiden, så idag blir det inga långpromenader.

Jag har grundat med en Tradolan, laddat upp med ett stort glas vatten - redan slut ser jag, måste fylla på - och hoppas att det värsta ska ge med sig. Det är samma mönster som de senaste dagarna. Sover ganska bra men vaknar med vidrig smärta som lägger sig något under dagen. Så pass att jag kan röra mig utan att gå dubbelvikt. Börjar bli lite less på detta nu......

En kort promenad ska jag ta idag - till Marabouparken. Vi bor granne med den och idag inviger man en ny konsthall där. Café - kanske t o m en restaurang - ska det också bli där. Trevligt! Marabouparken är en liten oas. En vacker liten park med mycket planteringar, mycket konst (i form av statyer), stor gräsmatta, liten plaskdamm.

Jag gillar sommaren bäst av våra årstider, men nu börjar det definitivt närma sig hösten,  och igår afton - vid 17-tiden - körde jag ut till skogen för att se om jag kunde hitta några kantareller. Jag var faktiskt orolig att jag var sent ute, men det är nog tvärtom. Kantarellerna är sena i den skogen. Jag hittade några små, plus massa små kula knoppar som - om dom får stå kvar - borde gå att plocka om någon vecka:

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards