Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Birgitta - 22 augusti 2010 08:31

Har hösten börjat nu? På radio är det Mannheimer & Tengby igen och det känns som att då har höstterminen startat. Skolorna är också igång. Fast - det är ju fortfarande augusti och i min värld är det en sommarmånad. Just nu lyser dessutom solen så det verkar bli en skön augusti-dag.

En golfrunda kanske....? 

Kroppen känns redo för det idag. Annat var det igår. Jag vaknade med smärta i går morse och den fick jag dras med hela dagen, med de extra bekymmer det alltid drar med sig. Dvs täta toalettbesök.

Jag tog mig till Leksand igår för att leta gardintyger och det gick inte lång stund förrän toabehovet blev så där otäckt akut. Befann mig inne i en tygaffär och frågade så snällt jag kunde om dom hade en toalett jag kunde få låna. Det hade dom inte.

Men - sa kvinnan i butiken - ''kommunen har en toalett bara ca 100 m härifrån, där borta, runt hörnet....''. Så jag stapplade iväg bara för att se att den var upptagen. Ställde mig att vänta. Inget hände. Ryckte lite försiktigt i dörren efter ett tag. Fortfarande inget. Inser till slut att denna enda toalett som kommunen har inte fungerar.

Så jag stapplar vidare - till en annan tygaffär, väljer några tyger, köper några meter, och ställer samma fråga där - och får låna deras toalett!!! En liten skrubb som hon - med glimten i ögat - sa att jag gärna fick städa också om jag kände för det....

Sedan klarade jag mig hem igen - men resten av dagen fortsatte i samma stil, men då höll jag mig hemma.

Nu mår jag bättre. Smärtan är borta, jag har sovit bra och just nu känns bara en svag irritation.


Jag har lärt mig lite om grönsaksodling i sommar. Bl a att jag måste täcka över bättre så att haren inte äter upp allt. Men också att gurkor förmodligen bör förkultiveras om man vill att dom ska hinna växa till sig innan sommmaren är slut. Eller bygga ett växthus. Mina gurkplantor är enormt stora och där finns några få gurkor- som är små och söta. Undrar om dom går att äta? Jag trodde jag hade sått frön som skulle ge vanliga gurkor - det här ser ut som små ättiksgurkor....

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards