Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Birgitta - 11 augusti 2010 08:45

För första gången på ett bra tag kan jag idag konstatera att statistiken för gårdagen blir noll i alla fält. Helt suveränt underbart att få en hel dag utan den allra minsta känning av min uretrit.

Och min vanliga morgonsveda/irritation kan överhuvudtaget inte anas nu när jag sitter här vid min PC. 


Uretrit kan ju orsakas av en hel massa olika saker. Min första urolog sa att en anledning kan vara att man gått omkring länge med en luftrörskatarr som sedan vandrat ner och blivit en urinrörskatarr, dvs en uretrit.

Kanske kan även andra inflammationer i kroppen vara orsak till att en uretrit drar igång?

Man kan verkligen börja undra.

Den kvinna som skrivit till mig om sina aningar om en koppling mellan en rotfylld tand och sin uretrit fick spontant den tanken från den tandläkare som för någon dag sedan drog ut tanden och upptäckte att där faktiskt fanns en dold spricka och en pyrande inflammation under tanden.

Tänk om alla läkare kunde försöka se lite utanför sitt eget specialområde och bry sig om - eller i alla fall fråga efter - hur kroppen i övrigt mår. Då kanske ett eller annat samband skulle kunna upptäckas. Och åtgärder kunna sättas in som behandlar grundproblemet.....


Jag fick en skön liten cykeltur till skogen med mitt barnbarn igår för att leta efter lite svamp. Kantarellerna lyste fullständigt med sin frånvaro - men vi hittade några fantastiskt vackra Stolta Fjällskivlingar:

     

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards