Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Birgitta - 7 augusti 2010 06:54

Idag ska jag på bröllop!! Ska bli toppen-kul.

Mitt enda problem är att jag har så attans ont nu på morgonen. Måtte det inte bli värre, för då klarar jag inte av den här dagen. Och jag vill verkligen kunna vara riktigt fri och glad på festen efteråt.  Inte tyngd av ett brinnande eldklot i underlivet.


Hoppas att det bara är en extra stark variant av morgon-smärtan som brukar försvinna efter några timmar.  Jag har laddat upp med ett stort glas vatten...

Och - idag har jag gjort mig en kopp kaffe igen. Undrar om det räcker med en veckas uppehåll för att konstatera att kaffe troligen inte har någon påverkan på min uretrit?

Den enda effekt jag kan märka nu är att det smakar sämre..... Har jag redan hunnit vänja mig av med kaffesmaken??


Inte nog med att min vakna tillvaro är fokuserad på toaletter - jag har just vaknat från en dröm där jag jagade toaletter - och aldrig hittade någon ledig. Och blev mer och mer desperat. Och det är inte första gången jag drömmer om toaletter.....  Toaletter i alla möjliga former. Snacka om att hela min värld cirklar kring dessa ofta tråkiga små rum - eller hus.


Jag har fått ett tips från en kvinna som har interstitiell cystit - ett tips som kanske kan lindra även för oss med uretrit: natriumbikarbonat. Så här skriver hon:


''jag köper natriumbikarbonat på apoteket 100tabl recip 1gr,blanda 1tabl.med ett glas vtn. Man kan göra urinen basisk/alkalisk, mindre sur för att minska irritationen i slemhinnan, kan även hjälpa vid smärtor. Jag tar så fort jag känner att det svider när jag kissar, kan tas 15 ggr/dag. Det hjälper bara de dgr som är "bra" dagar har jag riktigt ont hjälper ingenting..''

 

Jag kommer att testa!!!




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards