Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Birgitta - 2 augusti 2010 07:39

Söndagen var en bra dag - med mina mått mätt.  Uretriten ligger som en dov känsla i kroppen, men det smärtar inte, krampar inte och trängningarna är inte vrålakuta. Helt OK med andra ord.


Frågan om vad man ska undvika att äta eller dricka - för att mildra uretriten - kommer ju upp med jämna mellanrum. Jag har ju hittills bara hittat en sak som jag direkt märker påverkar mig negativt, och det är rökt kött i alla former. Rökt allt egentligen. Jag undviker all form av rökt föda - för säkerhets skull.


Däremot har jag tjurigt vägrat testa att t ex låta bli kaffe. Men nu har jag fått ytterligare ett mail från en kvinna som berättar att hon undvikit te, vin och kaffe i tolv år - och haft flera år utan några symptom överhuvudtaget. Flera år!!  Jag som jublar när jag haft en vecka som varit bra.


Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta detta steg - att låta bli framförallt kaffe. Min morgonritual är ju ganska inrutad: det första jag gör är att sätta på kaffebryggaren. Jag kommer att få abstinens.......


Nu har harpalten lyckats äta upp all min sallad och all blast till rödbetorna - trots att jag lagt ut en tunn duk. Den har han slitit sönder. Nästa år blir det kraftigt nät över grönsakerna så snart dom kommit upp.

Så nu får han hålla tillgodo med gräsmattan:

        

  




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards