Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Birgitta - 14 juli 2010 08:31

Till min stora lycka släppte den irritation som jag vaknade med igår morse ganska snabbt, t o m utan hjälp av Tradolan. Och resten av dagen var helt smärtfri, helt problemfri.

Fantastiskt!!

Jag t o m vågade mig på en simtur igår - innan ovädret släppte lös på allvar. Det var en häftig känsla att simma i fullt solsken, +28C och samtidigt se och höra åskvädret några kilometer österut. Stora svarta moln och ett envetet mullrande bortåt Bjursås hållet, men soligt hos oss. Men någon timme senare nådde det även oss och nu idag är det nog slut på den tropiska värmen - i alla fall här.


Började fylla igen den uppgrävda rabatten med jord och kogödsel - många säckar jord kommer att behövas - och har t o m köpt mina första små perenner som ska stoppas ner senare: några pioner, Delphinium 'Astolat', Anemoner (vita och rosa), Geranium och någon som heter 'American Dream'. Men fler kommer att behövas. Skulle vilja hitta några stora liljor som går i vit/rosa - jag hittar bara gula och orangea....  Sedan ska jag köpa några riddarsporrar, höga och blå och vackra, samt salvia & lavendel.  Jag har fått för mig att rabattens blommor ska vara rosa, vita, blå och lila - vilket är lite märkligt egentligen för jag sätter ALDRIG på mig rosa eller blå kläder (undantagandes blå jeans).


Jag hade tänkt lägga ut lite bilder men mitt mobila bredband har strulat idag, så det blir inte mer än så här,,,,,,,




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards