Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Birgitta - 11 juli 2010 08:17

Dagens blogg kommer att handla om lite olika saker.

Först uretrit-statusen:

- riktigt bra!!  Hela gårdagen gick jag omkring med irritation/sveda men framåt kvällen försvann det och just nu - denna återigen strålande soliga sommarmorgon - känner jag absolut ingenting. Jätteskönt!!! Men jag har börjat fundera på om jag ska lägga till en kategori i min statistik - irritation/sveda är ju inte samma sak som smärta, men hittills har jag lagt in svedanivån på smärtkolumnen och det kan bli lite missvisande. Får fixa det nästa månad.


Men - trots att svedan är borta känner jag mig idag som en riktig gnällkärring - av en helt annan anledning än min uretrit.....

Är tillbaka i Rättvik och en restaurang som ligger alldelels vid Långbryggan i Siljan har fått för sig att dom ska ha underhållning på kvällarna - för att dra till sig gäster antar jag. Och det är OK. Problemet är att underhållningen håller på till 02:00, består av dunkande rockmusik (vilket jag normalt inte har något emot - tvärtom gillar) som dånar ut över bygden så det inte går att sova. Detta kommer att ske i princip varannan kväll resten av sommaren.

När jag ligger i mitt lilla timmerhus, 5 km från restaurangen, med stängda dörrar och fönster och öronproppar i öronen  hör jag deras dunk, dunk, dunk, dunk, dunk..... Kan bara inte sova och blir så gnällig..........  Hittade igår en stor annons över vilka kvällar detta kommer att pågå i sommar - och det är många. Hur ska jag stå ut???  Jag får väl gå dit och lyssna......i stället för att försöka sova....


Slutligen något lite roligare:

Jag gjorde ett besök på Ulriksdals Slottsträdgårdar i veckan för att få lite inspiration till en rabatt som jag vill fixa. Hittade denna vackra växt sosm jag aldrig sett tidigare:

  


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards