Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Dag 280 - lördag

Av Birgitta - 10 juli 2010 08:48

Irritationen vill inte ge med sig.

Det gör egentligen inte ont, men det stör hela min tillvaro. Jag känner mig verkligen som en svid - och gnällkärring. I alla fall som en svid-kärring.  Jag försöker låta bli att gnälla.....


Men framförallt blir jag - återigen - så besviken. Jag fick några dagar med total frihet från både denna sveda/irritation och den rena smärtan & kramperna. Och jag förstår inte varför en sådan period inte kan vara längre än ett par dagar. Är det något jag själv gör som framkallar svedan/irritationen? Eller är det inflammationen som lever sitt eget liv och blommar upp utan någon reell anledning?

Jag önskar jag hade svar på mina frågor. Jag önskar jag hade en trollformel, eller något universalmedel att tillgå. Jag har försökt gå igenom allt jag ätit de senaste dagarna - men kan inte komma på något som skulle kunna vara orsak till denna irritation.


Fick höra för några dagar sedan om en kvinna som lyckades hålla sin uretrit i schack med hjälp av Hiprex.  Har också fått samma info i något mail. Den första urologen jag gick till (för mer än tio år sedan) han uppmanade mig alltid att äta Hiprex i tre dagar efter varje tillfälle när han gjort någon behandling i urinröret, för att motverka eventuella bakteriangrepp.  Så jag har levt i tron att Hiprex gör nytta när man har lätt för att få urinvägsinfektioner - som i sin tur kan leda till uretrit (dvs starta en inflammation).  Och min uretrit har - såvitt jag förstått - inte sin grund i bakteriangrepp.

Det här visar ju bara att uretrit (eller Urethral Pain Syndrome) inte är ett entydigt tillstånd utan kan omfatta flera olika typer av problem i urinvägarna. Med olika orsaker - och som därför kräver olika behandlingar. Vilket också gör det så trickigt. Hur vet man vilken behandling som svarar på just min variant av uretrit?


Jag ska i alla fall ta en Hiprex-diskussion med min läkare nästa gång jag träffar henne.

Idag ska jag fortsätta och njuta av den underbara sommaren - och ta fram min mentala träning för att härda ut med svidet.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards