Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Birgitta - 9 juli 2010 18:43

Torsdagen blev min i särklass allra bästa dag - alla kategorier - på en lång, lång tid. Jag var nästan tvungen att nypa mig i armen ibland för att vara säker på att jag verkligen var vaken - och inte bara drömde om en smärtfri tillvaro.

Nu förstår jag att folk kan springa maratonlopp, hoppa längd, vandra i fjällen, bestiga Mount Everest, osv, osv.   När man är mitt inne i ett uretrit-skov då verkar alla sådana aktiviteter fullständigt omöjliga att genomföra.


På kvällen gjorde vi dessutom något som man egentligen borde göra oftare - när man nu har turen/förmånen att bo i Stockholm:  vi åkte ut i en ångbåt med mat och underhållning. Maten var - i vårt fall - pyttipanna (en god sådan) och underhållningen var Theresa Andersson. Gotländskan som bor i New Orleans och som skapar sin musik från början vid varje tillfälle. Superhäftigt. Och jätteduktig är hon. Spelar in en massa småsnuttar av sång eller olika instrument som hon sedan spelar upp och lägger på undan för undan tills det blir en enorm harmoniserande ljudmassa (kallas för looping).  Hon jobbar med sina bara fötter - sköter alla reglage med sina tår. Skickligt är det.


Natten var sedan ganska lugn - men tydligen gjorde jag något fel igår, åt något tokigt eller så - för hela denna dag (fredag) har jag gått omkring med den välbekanta irritationen i urinröret. Som jag har grubblat och grubblat - men jag kan inte komma på om jag åt något igår som jag borde undvikit. Pyttipannan? Rödbetorna? Lufttorkad skinka? Melon? Jordgubbar? Kanske pyttipannan. Jag har ju inte riktigt koll på vad den innehöll....

Nåväl - nu så här på fredagkvällen verkar irritationen i alla fall dämpa sig lite. Jag hoppas den försvinner helt innan  det är läggdags.






           

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards