Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Birgitta - 1 juli 2010 08:23

Onsdagen blev en regnandets dag. Och åskandets.


Dotter V med familj föreslog vid frukosrten att vi skulle göra en utflykt till Nusnäs och Mora och jag hoppade på förslaget. Blev lite bekymrad ett tag för direkt efter frukosten hamnade jag i en riktig trängningsdipp. Fyra toabesök på drygt en timme!!!  Funderade starkt på att hoppa av utflykten men tänkte att det finns gott om buskar på väg till Mora så det ordnar sig väl alltid med trängningarna......

Första timmarna blev också lite jobbiga men sedan lugnade det ner sig och eftermiddag och kväll var helt OK. Och i natt har jag - kors i taket - sovit från 00:30 till 07:30 i ett enda sträck!!!


På kvällen igår skulle dotter P med pojkvän J tillsammans med M och mig besöka Dalhalla för en konsert med ett kanadensiskt band som heter Fire Arcade. Jag har aldrig hört talas om dom men enligt P och J så är dom väldigt bra och detta var deras enda spelning i Sverige.

Dalhalla är ju en utomhusscen i ett gammalt kalkbrott - absolut värt ett besök - och det regnade som sagt hela dagen. Så vi tog på oss många lager med varma kläder, regnponchos packades ner, filtar, sittunderlägg osv. Och det regnade och regnade. Ända tills i princip 20 minuter innan konserten skulle börja. Då sprack molnen upp och resten av kvällen blev helt perfekt.

Och jag - som fyllt 61 - befann mig ståendes längst fram vid räcket mot vattengraven framför scenen omgiven av folk som bara var hälften så gamla som jag - eller yngre. Och jag stod inte stilla en sekund. Riktigt bra var det. Och alla sjöng med i alla låtar - utom jag och M, som aldrig hört dom förr....

Dalhalla är egentligen en lokal där man sitter stilla och lyssnar - igår var det inte någon som satt stilla.....


Och i Nusnäs köpte jag mig ett par nya träskor:

  


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards