Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Birgitta - 29 juni 2010 08:27

Jag gillar sommaren! Jag älskar värmen, solen, ljuset. Och just nu är det som allra bäst.

Sitter återigen mitt ute i skogen utanför Rättvik och tittar ut på en alldeles klarblå himmel. Undrar om vattnet i Siljan har hunnit bli lite varmt?  Jag är väldigt försiktig med att bada - livrädd för att bli kall - men om det varit en riktigt varm dag är det skönt att i alla fall sänka ner kroppen i det blöta.


Förra året köpte jag en upplåsbar 'fåtölj' som man kan sitta och glida runt på vattnet i. Det är dags att blåsa upp den nu. Fast det är samma sak där - det måste vara tillräckligt varmt i vattnet - men om man sitter alldeles stilla så går det bra.  Jag testade i alla fall en gång förra sommaren.


Grönsakerna har växt så det knakar. Igår kväll kunde jag skörda sallad.


Uretriten håller sig hyfsat lugn. Dvs riktigt toppenbra är det inte. Men mest lite irritation - inga smärtor - plus lite för mycket trängningar. Jag har nog varit uppe fem gånger i natt, och det är några gånger för mycket. Men - så länge det inte gör ont så klagar jag inte.


Jag har haft en kort mailkonversation med läkaren i Bjursås som introducerat Dermovat-behandling på sina uretrit-patienter. Vi kommer inte att hinna ses förrän i september men då har å andra sidan hon hunnit med att delta i en stor internationell urogynkonferens i Kanada - där bla uretrit kommer att finnas på agendan. Dels ska hon där presentera sin egen behandling, dels hoppas hon få med sig hem det senaste inom uretrit-området. Låter spännande!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards