Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Birgitta - 21 juni 2010 08:02

Det värsta är över nu.

Kramperna har släppt och smärtnivån ligger bara på en tre/fyra.


Helgen var verkligen en pärs. Varför blir det så? Varför slår dessa kramper till med sådan fasansfull kraft utan - som jag kan se - någon som helst anledning?

Det här är ju en av anledningarna till att livet blir besvärligt med uretrit. Inte bara att det gör vidrigt ont eller att man alltid måste kunna hitta en toalett - utan denna nyckfullhet. Man vet inte från en dag till en annan hur man kommer att må.

Jag hade ju mått så bra under i alla fall nästan två veckor och hade lurat mig själv att tro att 'nu är jag kanske frisk'.  Tänk så fel jag hade.


Bilresan upp från Gbg i går blev ingen rolig färd. Jag var nog det tristaste resesällskap som M  någonsin haft. Satt mer eller mindre och blundade och halvsov under hela resan. Sa inte ett knyst. Allt mitt fokus låg på att försöka bemöta kramperna och smärtorna och djupandas och slappna av. Så gott det går i en bil.  Riktigt, riktigt ynklig var jag...


Men - det värsta släppte sedan under kvällen så nu kan jag i alla fall röra mig utan att det skär knivar genom kroppen.


Jag SMS'ade min läkare igår och frågade om jag kunde få lite cortison samtidigt som jag får gepan-behandlingen på onsdag. Hennes svar var att det går inte samtidigt - men samma dag. Ska nog satsa på det.


Ska jag försöka vara lite positiv så kan jag ju säga att det var tur att detta hemska anfall kom denna helg. Då kanske jag kan få vara symptomfri under midsommarhelgen. Då kommer våra vänner från Houston hit och ska vara hos oss hela helgen - och då vill jag definitivt vara så frisk som det bara går......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards