Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Birgitta - 12 juni 2010 08:42

Tyvärr är det nog så att det där fantastiska, smärtfria, besvärsfria tillståndet är över för denna gång. Jag mäter ju nivån på smärtor, kramper och trängningar och när det är som allra värst då är det höga siffror för alla dom tre komponenterna.

Men nu har jag ju varit inne i en skön period där det har varit noll för alla tre i flera dagar.

Och fortfarande har jag inga större problem med smärtor och inga problem alls med kramper - men trängningar. Stön!  Det började på allvar i går kväll,var tvungen att springa på toa varje halvtimme och i natt har det varit i princip varje timme plus att jag ändå känner mig kissnödig - hela tiden...... Trist!

Snacka om överaktiv blåsa!!!  Det är bara förnamnet.......


Det finns läkemedel som kan dämpa blåsans tömningsbehov, Vesicare heter ett, Detrusitol SR ett annat. (Det kanske finns fler...) Vesicare har jag aldrig provat, däremot Detrusitol SR - för många år sedan. Men jag gillade inte biverkningarna - så jag slutade med dom. Min läkare har uppmanat mig att inte äta jämt - men ha tillgängligt och ta 'vid behov'. Dvs vid tillfällen som detta när uretriten går in i en trängningsfas, eller om jag vet att jag måste klara mig utan en toalett en längre stund. Men - jag har bestämt mig för att klara mig utan dessa piller. Så jag får väl skylla mig själv.


Alla väderprognoser hade rätt denna gång - det har verkligen blivit kallare och regnigare - så jag är glad att jag gick min lilla golfrunda i ensamhet i torsdagskväll. Då sken faktiskt solen!

Men vi - jag och M och våra vänner B & H - är lite galna, så vi spelade faktiskt i går också. Då var vi också nästan ensamma på banan, för det var kallt och efter halva rundan började det regna. Men - då tar man på sig regnkläder (inkl sydväst!!), tar fram paraplyet, sveper in golfbagen i ett svart plastskynke - och spelar vidare.

Jag råkade ut för ett litet missöde: skulle hjälpa till att hämta H´s boll som hade hamnat i vattnet och klev rakt ner i 2 dm svart gyttja - med båda fötterna... En desperat stund trodde jag att jag skulle fastna i gyttjan - men lyckades kliva loss. Detta hände på hål nr 2 - sedan klafsade jag omkring i leriga skor resten av tiden. Tur att jag hade tagit på mig ett par gamla, slitna golfskor - dom är det bara att skeppa nu - sockorna också. Dom har legat i blöt hela natten men kommer aldrig att bli vita igen.....

Och för att hålla mina kalla fötter varma gick jag sedan hela kvällen omkring i min dotters 20 år gamla toflor:

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards