Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Birgitta - 8 juni 2010 09:25

Nu har jag fyra dagar i rad varit helt utan smärta, helt utan kramper och bara haft små antydningar till trängningar.

Trängningar är ju egentligen en definitionsfråga. För en sådan som mig är tre timmar utan behov av att gå på toaletten underbart - medan jag har observerat att många av mina vänner klarar sig betydligt längre. Dessutom handlar det om hur trängningsbehovet visar sig. Innan jag blev sjuk kunde jag förtränga behovet en eller två timmar - om jag var mitt uppe i något eller befann mig på en plats där det inte fanns någon toalett. Det är fullständigt omöjligt för mig när jag är inne i ett dåligt skov. Då är det NU som gäller.....


Men - just nu lyser solen - både ute och inne - och jag bara hoppas att detta härliga tillstånd håller i sig länge, länge. (har en känsla av att jag har önskat detta vid några tidigare tillfällen....)  T o m morgonmolvärken håller sig borta.


Igår skickade jag ett mail till 'Uppdrag Granskning'.

I deras förra program avslutade dom med en kort trailer om vad nästa program skulle handla om, och det var en vanlig kvinnosjukdom, som ca 30000 kvinnor lider av. Dom sa inte vad sjukdomen hette - men jag tror dom menade Vestabulit - fick det intrycket av den som var med i trailern.

Och jag kände att jag bara måste göra dom observanta på att det finns något som heter Kronisk Kvinnlig Uretrit. En sjukdom som orsakar enormt lidande om man inte får rätt behandling, att kunskapen är riktigt dålig inom allmänvården och att den hamnar mellan stolarna - ingen vill egentligen bry sig......

Det ska bli intressant se om jag får något som helst svar på mitt mail.


Jag håller också på med en liten uppdatering av www.uretrit.se. Dels har jag lagat en trasig länk, jag har lagt till ytterligare ett litet mail-klipp och har dessutom lagt in en berättelse från en av dem som mailat mig i vinter.

Förhoppningsvis kommer websidan att vara uppdaterad innan denna vecka är slut.




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards