Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Birgitta - 26 maj 2010 08:30

Idag är dagen då det ska ske - min första Gepan-behandling!


Men jag måste erkänna att min motivation - både vad gäller själva behandlingen + att det kostar 800 kr/gång - är ganska låg just idag för jag fortsätter att må oförskämt bra.

Jag har kollat min statistik och inte sedan februari har jag haft så här många dagar i rad när jag varit fri från de värsta uretritsymptomen. Hela mars, april och första halvan av maj har varit riktigt jobbiga.


Av någon outgrundlig anledning så släppte kramper, smärtor, trängningar för några dagar sedan  och dom håller sig fortfarande borta. Men efter mina 15 år med denna uretrit så vet jag att förr eller senare så kommer det tillbaka - så det är nog lika bra att genomföra de planerade behandlingarna.


Det handlar om fyra behandlingar med en veckas mellanrum. Dom sprutar in medlet i urinblåsan - sedan måste jag ligga stilla med det kvar i blåsan i 30 minuter. Och sedan ska jag helst inte gå på toaletten på 2 timmar.

Jag antar att det inte gör ont... Borde inte göra ont eftersom urinröret/urinblåsan  inte smärtar idag.

Ska ta med mig en bra bok, eller ett Sudoko-korsord. Plus att jag kan lyssna på radion eller musik i min förträffliga lilla mobiltelefon.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards