Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Dag 234 - tisdag

Av Birgitta - 25 maj 2010 06:56

Sommaren har försvunnit. Det är kallt och grått. Riktigt trist.


Men - kroppen mår desto bättre. Hela gårdagen var som en solskenshistoria. Absolut inga som helst uretritproblem på hela dagen. Kunde röra mig obehindrat och glömde mellan varven bort att jag egentligen bär på en kronisk sjukdom.

Bara detta lilla - självklara - att inte hela tiden känna sitt urinrör, att inte hela tiden bara jobba på att försöka låta bli att gå på toaletten varje halvtimme. När uretriten slår till så kretsar tillvaron kring toaletter. Det snurrar hela tiden i huvudet: Var finns närmaste? Kan jag klara mig en kvart till? Nu måste jag! Aaaajjjjj!! Inte redan igen!! osv osv.....

Igår tänkte jag knappt ordet toalett. Helt andra - mer produktiva - tankar fick plats i huvudet.  Jätteskönt!


Natten har också varit OK - men tyvärr sitter den lilla molvärken rakt in i urinblåsan just nu. Inte urinröret - det är helt avslappnat och fint - men blåsan känns. Hoppas det släpper. Jag vill ha fler sköna uretritfria dagar!!!


I helgen gjorde jag något som jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle göra.

Det första: jag satte på mig mitt livs första leggings!!!

Det andra: jag laddade ner Spotify - gratisversionen. Så nu kan jag lyssna på Totta Näslund, Katie Melua, Robbie Williams närhelst jag vill, samtidigt som jag jobbar vid min dator. Häftigt!!

Och idag - när jag ska vara barnvakt åt två-åringen (som har fått några prickar så hon inte kan vara på dagis) - kan vi lyssna på barnvisor via Spotify.

Hur klarade vi oss utan datorer och Internet??

Här kommer ett litet bildbevis:

  

 
 
Ingen bild

Anna

25 maj 2010 10:06

Hej
Gillar din sida, helt nytt för mig att söka om detta på nätet:)
Jag känner en stor befrielse i detta att det kallas en sjukdom, otroligt befriande.

Mvh Anna

 
Ingen bild

Elisabet

25 maj 2010 10:16

Jag blir så glad för din skull!!! Hoppas det blir många sådana dagar i följd nu!

Själv satte jag på mig leggings för första gången i höstas... Utpräglad jeansbärare som jag är var katastrofen nära då jag var tvungen att börja använda kjol pga svedan och smärtorna i urinröret! Alla positiva utrop på jobbet över att se mig i kjol blev jag bara förbannad på! :-) Nu har jag vant mig, vid EN ENDA kjol som jag hittade på loppis för några tior. Allt annat känns som barnens utklädningskläder för mig! Sörjer mina jeans... /Elisabet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards