Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Birgitta - 10 maj 2010 12:55

Klockan är strax före 6 på morgonen och det är fortfarande alldeles kolsvart utanför fönstret. Det märks att jag är på andra  breddgrader än Sundbyberg.


Solen har också fortsatt lysa med sin frånvaro, men den kommer nog fram så småningom. Jag vill så gärna få lite färg på mina vinterbleka ben innan jag åker hem igen.


Det kom en intressant kommentar om biverkning till Furadantin och jag ska ta mig en funderare till på om jag ska fortsätta med den. Jag brukar försöka undvika antibiotika så långt det är möjligt, bl a för att jag haft en riktigt tråkig erfarenhet av Trimetaprim. Ibland är det nödvändigt dock.

Och nu hade jag en förhoppning att det skulle lindra mina uretritbesvär så jag skulle få en lugn och trevlig vistelse tillsammans med mina vänner här i Houston.  Fast jag vet inte om effekten har blivit den förväntade.

Jag mår ungefär som jag gjorde innan jag började ta tabletterna med enda skillnaden att jag dessutom fått huvudvärk.

Uretrit-mässigt går dagarna ganska bra men nätterna har varit riktigt jobbiga, alla tre hittills. Jag har nog sprungit på toa minst sex gånger varje natt, dvs en gång i timmen. Och det tär på humöret!!

Av någon konstig anledning lugnar trängningarna ner sig på dagtid, då klarar jag mig 2 - 3 timmar. Inga kramper och bara lite molvärk.


För att få en liten gladare knorr på detta blogginlägg kommer här en bild på en härligt litet fågelbad som står utanför huset. Visst är det charmigt?

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards