Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Dag 214 - onsdag

Av Birgitta - 5 maj 2010 08:24

Aldrig får man vara glad länge....

Jag har visserligen sovit riktigt bra i natt, bara varit uppe en gång, men när jag vaknar sitter molvärken och stör mig igen.

Hela gårdagen var helt fantastisk.

Jag vandrade runt som i trans. Kände ingenting på hela dagen, sprang inte på toa hela tiden - behövde inte!!! - och mådde så bra!!!

Det var en sådan dag när jag med jämna mellanrum tänkte: är det så här det kan vara????  Är det så här dom friska har det???  Inte undra på att dom (även läkare!!) kan ha svårt att förstå hur det är att vara drabbad av uretritens helvete. För igår var det helvetet långt borta.


Men det var då det......   Just nu sitter jag inte mitt i helvetet - bara i en liten förgård och jag ska göra vad jag kan för att stanna där - eller helst gå ut igen.


Så - det får bli en Tradolan så snart jag skrivit klart detta.


Min läkare är fantastisk!  Hon vet att jag ska iväg på en resa snart och vet att jag är orolig för hur det ska gå om jag blir allt för dålig. Så utan att jag bad henne skrev hon ut lite medicin som hon tyckte jag skulle äta under min resa - så skulle i alla fall mina besvär kanske dämpas. Troligen någon form av antibiotika och inget man ska äta kontinuerligt. Igår trodde jag att jag inte behövde dom - i dag tror jag annorlunda. Om inte smärtan ger sig av innan resan då börjar jag knapra på dessa piller.


Och när jag kommer hem ska vi börja testa den nya behandling hon pratat om - den som jag får betala själv och som måste genomföras 1 gång/vecka, fyra veckor i sträck.

Ser fram emot det - men allra helst hoppas jag att jag får vara så bra som möjligt under min resa - som startar på fredag fm.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards