Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Birgitta - 1 maj 2010 08:24

Låt mig säga så här: jag har haft bättre perioder än den jag är inne i just nu.........


Smärtan i underlivet vill inte släppa så även idag blev en Tradolan det första jag stoppade i mig. Natten har dessutom varit småjobbig - t o m lite värre än småjobbig.

Ska detta aldrig ge med sig????


Igår tog jag det första steget mot att verkligen få till ett litet grönsaksland här i Rättvik - jag köpte några 'pallkragar' och laserade dom i samma äktbruna färg som vi använder på huset. 

Sedan fick jag tipset att lägga dagstidningar under pallkragarna innan jag fyller dom med jord - för att stoppa ogräset från att växa upp bland mina 'grödor'. Jag hade tänkt köpa någon form av duk att lägga under - men att använda tidningar verkar ju smart.

Själva odlingen ska jag inte starta förrän efter Houston-resan.


Och igår kväll blev det verkligen en traditionell Valborgsmässoafton med fackeltåg, brasa, körsånger, vårtal, fyrverkerier, lotterier (vann en godisask...).

Dessutom bra väder, nästan helt klart, nästan ljummet i luften och med en fantastisk utsikt över hela Siljan.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards