Alla inlägg under april 2010

Av Birgitta - 1 april 2010 18:10

Det är knappt man kan tro det - men nu är den nya versionen av www.uretrit.se releasad - t o m en dag före planerat.  Make M och dotter P har jobbat bra med det tekniska.

I morgon - den 2 april - är det exakt ett halvår sedan websidan lanserades och jag tycker det är ett trevligt sätt att fira det 'jubiléet' med en uppfräschad och omarbetad websida.


Vänta er inga stordåd - för jag är fortfarande ingen webprogrammerare så jag måste hålla mig inom de begränsingar som finns i tillgängliga verktyg. Men jag har lärt mig en del under det här halvåret och det kändes nödvändigt att fräscha upp www.uretrit.se,  både innehållsmässigt och utseendemässigt.


Vad har då hänt?


Nya färger, delvis ny struktur, några nya flikar. Men en hel del av texten är i princip densamma som tidigare.


Kika gärna in. Jag hoppas ni gillar den.


En av flikarna, den som heter 'Du är inte ensam' är tänkt för publicering av andras (dina)  tankar eller berättelser. Idag ligger där några mail-citat från mail som jag fått i vinter - fler kommer - och tanken är att om du skulle vilja skriva ner din berättelse och skickar den till mig så kan jag publicera den där.


Det enda som återstår nu är att aktivera ett forum. Det kommer, hav tålamod. Just den aktiviteten har legat nere några dagar.


Bloggandet kommer jag att fortsätta med, precis som vanligt, och jag tycker det är jättekul med era kommentarer och era mail - så fortsätt med det.


Och - som extra grädde på detta mos - så mår jag riktigt, riktigt bra!!! Ingen som helst uretritkänning under hela dagen.

Kan det vara Dermovat'en som har haft effekt?? 


Slutligen:   hoppas ni får en riktigt skön påskhelg.

Av Birgitta - 1 april 2010 09:48

Om ni undrar vad jag håller på med så försöker jag hitta rätt färgschema på bloggen för att passa ihop med färgerna på nya web-sidan.

Sitter helt enkelt och leker lite.........


Det kommer att se lite konstigt ut ett tag nu - så länge den gamla webben ligger kvar - hoppas ni har översende med det.

Av Birgitta - 1 april 2010 08:45

Detta är faktiskt inget aptil-skämt:

-     Hade inte ont på hela dagen igår.

-     Har bara varit uppe EN gång i natt.

-     Gjorde klart i princip allt för den uppdaterade webben igår.


Så gissa om jag är glad och mår bra!!


Den nya webben bör kunna lanseras vilken dag som helst. Det är bara lite finlir kring några länkar kvar och den slutliga publiceringstekniken - den ska M hjälpa mig med.


Jag har fått OK från flera stycken på min förfrågan om jag får publicera utdrag ur deras mail - och det är jag jätteglad för. Jag vill så gärna kunna visa att vi är flera som lider och vilka svårigheter det ofta är att hitta rätt läkare och få rätt behandling.


Idag är det Skärtorsdag. Då brukar det komma små påskkärringar och förvänta sig att jag har något - helst godis - att lägga i deras korgar eller kaffekannor. I utbyte brukar jag få en illa skriven lapp där det står GLAD PÅSK.

Och eftersom jag är en 'snäll tant' kommer dom att få godis i år också.....

I år har jag t o m varit överambitiös och gjort små färdigdoserade påsar.......;-)

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards